2013-09-25

Mutor men ingen skandal

Jag har hittat nya mutor för Marcus och Stanley.


De heter Lily´s Dog Treats och om man är en italienskt mastiff eller en mops är man tydligen beredd att göra (nästan) vad som helst för att få en. Samtidigt känner jag mig lite hurtig då Lily´s kex är ekologiska, låga i fett, bakade för hand och innehåller bl a örter för att främja god hälsa. De innehåller inte en massa skit helt enkelt - som annars är tyvärr så vanligt när det gäller fabrikstillverkad hundmat och hundgodis.

Lily´s gör även en hundkex som man kan ge hunden innan det är läggdags. Dessa innehåller bland annat kamomill och probiotisk yogurt och ska vara som en lugnande, mini yogapass (min beskrivning) för wooffens inre väsen. Hemma hos oss kan jag inte påstå att våra bestar blir direkt lugna av just sina Bedtime Biscuits (de hoppar upp och ner och vill ha en till), men de uppskattas i alla fall.

Självklart kan du köpa Lily´s Forget Me Nots och Bedtime Biscuits hos oss på Storegården - i vår butik i Borås. Priset är 42:- per paket och Marcus och Stanley ger tummen upp för det.

Lily´s ekologiska hundkex

Kram,

Inga kommentarer: