2013-04-20

Mein Skönes Landhaus

Minns du att det fanns ett reportage om gästhuset här på Storegården som publicerades i svenska tidningen Lantliv för ett antal månader sedan?

Nej, knappast jag heller.

Fotografen som var här och tog bilderna, Devis Bionaz, hade tagit otroligt bra bilder, men de som valdes av redaktören på Lantliv (och så som de klipptes ner) förstod jag mig inte alls på. Det var en riktig bottennapp till bildreportage, tycker jag (som annars brukar uppskattar Lantlivs bildval - även om det blir en tok för mycket vit och fräscht för mina ögon ibland). Roligt att vara med i Lantliv, men tråkigt att inte läsarna fick se hur det egentligen ser ut enligt fotografen.

Igår fick jag en tysk inredningstidning, Mein Schönes Landhaus, med hela 6st sidor om gästhuset här på Storegården. Och där har man valt att visa bilderna så som fotografen tog dem - utan att klippa bort allting som är intressant. Så härligt.

I vanliga fall skulle jag inte ta bilder på samtliga uppslag och lägga ut dem här på bloggen, men i det här fallet har tidningen redan publicerats samtidigt som jag inte tror att den säljs i så stora upplagor här i Sverige, så det faktum att jag visar kopior kommer tidningen förmodligen bara dra fördelar av. För även om man inte ha superbra tyska så tycker jag absolut att man kan köpa denna tidning någon gång - bilderna i hela tidningen är verkligen jättebra. Tycker dessutom att urvalet av stilar på reportagen är härligt och visar mera bredd än många andra inrednings/lifestyle tidningar gör.

Så jag lämnar dig, denna lördagskväll, med en titt på reportaget.

Vill du se mer av fotografen, Devis Bionaz, arbete kan du besöka: devisbionaz.se

Från tidningen: Mein Schönes Landhaus
Fotograf: Devis Bionaz
GAP Interiors

Från tidningen: Mein Schönes Landhaus
Fotograf: Devis Bionaz
GAP Interiors


Från tidningen: Mein Schönes Landhaus
Fotograf: Devis Bionaz
GAP Interiors


Från tidningen: Mein Schönes Landhaus
Fotograf: Devis Bionaz
GAP Interiors


Kram,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder Sara, grattis jättekul att du representerar oss ute i stora världen.
Anci Ceder

Sarah James Larsson sa...

Tack Anci. Visst var fotografen duktig?

Anonym sa...

Åh, så vackert Sarah!! Här ska Du verkligen vara nöjd!! Tyvärr såg jag inte det andra reportaget men tråkigt att Du inte var belåten med det.

Ha det bra!!
kram Lisa N

Sarah James Larsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sarah James Larsson sa...

Hej Lisa!
Tack snälla.
Jag kanske ska förklara ang. Lantliv reportaget, då jag vill verkligen inte framstå som bortskämd/gnällig, men om du hade sett bilderna redaktionen där valde och hur de klippte till andra och sedan jämföra med de härliga bilderna som är med i Mein Skönes Landhaus tror jag du skulle förstå vad jag menar.
Fotografen, Devis, hade verkligen tagit vackra och intressanta bilder (några lite mer geometriska/arkitektoniska, andra mer ljuvligt vackra/harmoniska) men Lantliv lyckades plocka ut ett gäng som var - tråkiga, nästa tvådimensionella.
Därför blev jag så beskviken då jag hade sett materialet de hade som utgångspunkt.
Nog sagt.
Sluta gnälla Sarah!
:)