2013-03-25

Påsken nalkas



Öppettider i påsk - Storegården i Alboga
Skärtorsdag 12-17 
Långfredag STÄNGT
Påskafton 12-16 
Påskdagen 12-16 
*
Och så vill vi påminna om att Bokcafét öppnar för säsongen i påsk.
Äntligen säger vi!
Öppettider under påsken på Bokcaféet i Od:
Skärtorsdag & Långfredag 13-17
(OBS!på Långfredag har vi stängt på Storegården)
Påskdagen & Annandag 11-17 

*

När ni har snaskat och äggat klart hemmavid är ni varmt välkomna till oss på  Storegården i Alboga. 

Glad Påsk på er!

Nina 

2 kommentarer:

Moa sa...

Är en utlandssvensk som så här års brukar drömma om svensk sommarstuga. Det fick mig att idag köpa den tyska tidningen Mein schönes Landhaus och vad hittar jag där? Jo, en artikel om "Ein Gästehaus in Schweden" där Sarah James Larsson är med. Jag var tvungen att googla på namnet och hamnade här. Men jag förstår inte riktigt vilken byggnad som artikeln handlar om, för där ser man ett litet klocktorn i direkt anslutning till huset.

Sarah James Larsson sa...

Hej Moa!
Vad roligt att bilderna har även kommit till Tyskland.
Klocktornet du ser på bilden är antagligen den så kallade "vällingklockan" som står på taket på gästhuset. Klockan ringde man förr i tiden för att kalla in de som jobbade på gården på samling (mattider för det mesta kan jag tänka mig).
Nu får jag försöka få tag på en kopia på tidningen. Är jättenyfiken.
Bästa hälsningar,
Sarah