2012-12-13

Vinnaren är...

Happy Lucia Day!

...tänkte jag får skriva det innan jag går vidare...vad säger man på Lucia Dagen? Glad Lucia? Trevlig Lucia? jag vet inte vilken proposition det ska vara. Därför skrev jag på engelska. Slipper göra fel:)...

Nu till dagens huvudämne - tävlingen!

Vilken fantastisk respons på vår Annie Sloan Work Book tävling! Tack till alla som ville vara med och visa upp sina alster.


Så många underbara projekt! Vad alla jobbar och skapar där hemma. Det är mäktigt att få se.

Kolla alla de tävlande projekten på Pinterest: HÄR

Så vilket projekt vann?

Jag insåg tidigt, när bidragen började att komma in, att det skulle vara otroligt svårt att välja en vinnare. Därför anlitade jag några experter som skulle få bestämma istället! Det var nämligen mina kära Annie Sloan kollegor, på butiker runt om i Europa, som fick avgöra denna tävling.

Fast inte ens dessa experter kunde välja, när det väl kom till kritan.

Så vad gör man?

Jo, man uppfinner två kategorier, istället för en och till slut blev det två vinnare som röstades fram.

De två kategorierna blev:
Större projekt
och
Mindre projekt

Som tur är har vi också två signerade Work Books.

...så nu får du föreställa dig en trumvirvel....dddddrrrrrrrrrrrrrr...

Utmärkelsen för bästa stor målningsprojekt går till:

Juryn var bland annat imponerad av Lisas arbete med att skapa patina och tyckte att hon hade gjort ett fint val av färgnyans och patina-nivå för att stämma överens med möbelns utformning och uttryck.

Utmärkelsen för bästa mindre målningsprojekt går till:

Juryn gillade att Ulrika hade skapat en egen ("custom") färgnyans för projektet och att hon sedan använde en kombination av olika tekniker - med text och målning. Extra poäng blev det för detaljarbetet på brickans baksida, där Ulrika dokumenterade brickans originalfärg samt datum för nuvarande makeover.

Grattis Lisa och Ulrika till vinsten!! 
Era signerade böcker kommer att skickas till er snarast möjligt.

Ett bamsestort tack återigen till alla som skickade in bidrag till denna tävling. Det är så inspirerade att få beskåda allt detta arbete och kreativitet. Jag uppmanar verkligen ALLA att passa på att klicka in på Pinterest HÄR för att ta del av dem. Kanske hittar du en egen favorit.

Ha en härlig Luciakväll.
Varmaste hälsningar,






#anniesloanworkbook

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! än en gång. Jag blev väldigt glad och överraskad. Ska bli såå roligt och inspirerande att få bli ägare till den fina boken.

kram Lisa