2012-11-28

Julklapp

När jag och Nina var i London för några veckor sedan träffade vi en härlig dam som sålde bl a ullstrumpor, som görs från start till slut i Storbritannien av en familjeföretag baserad i södra England.

Damen vi träffade var också väldigt rolig, så vi blev kvar i hennes monter en bra stund och under tiden började jag att känna att jag ville ha ett par av varje strumpa som hängde där

...och därför var det självklart att jag skulle köpa hem en liten kollektion till butiken, lagom till Jul.

Den perfekta Julklappen - om du frågar mig.

Jag gillar ingenting mer än att krypa upp i soffan med ett par gosiga strumpor på fötterna, en filt att svepa runt mig och en mugg av någonting varmt i handen.

Himlen.

Gummistövelstrumpan kostar 159:-
Den korta merino & den långa jaktstövelstrumpan 199:-
Och den lyxiga alpacka strumpan 320:-

Skäm bort fötterna!


Kram,

2 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Åh vad härligt! Jag kryper gärna ner under en filt jag med och helst med ett par varma sockar på fötterna. De här ser jättevarma och fina ut. De grönmönstrade föll mig i smaken :)

Kram Sanna

Sarah James Larsson sa...

Hej Sanna!
Men frågan är, hur många par gosiga strumpor får man äga egentligen, utan att betraktas som "horder"? Tur att ingen annan har sett mina strump-låda (hehe).
Kram,
Sarah