2012-11-22

Det varde ljus

Vi har fått hem en laddning doftljus i julens underbara dofter. Kanel, äpple, fudge, nötter och varm sylt. Och tyvärr går dem inte att äta.
Och tips ifrån coachen: När du tänder ljus är det viktigt att veken alltid står upprätt. Är veken för lång: knipsa av en liten bit och låt ljuset brinna en längre stund så att det översta lagret vax är helt smält. Inget duttändande för då bildas ett "hål" och vaxet smälter inte helt. Och detta gäller även alla vanliga större blockljus. Vill man duttända* (typ till frukost) är ett helt vanligt kronljus att föredra!

*duttända = en kortare tid, mindre än 30 min

Och givetvis har vi andra dofter hemma också - precis fyllt på höstens succé Green tea!

Hälsningar,
Nina

2 kommentarer:

Ida sa...

Åh va mysigt med lite mer juligare dofter. Har redan ett ljus som doftar äpple och kanel, som jag köpt hos er, för jag bara älskar det. Men tror jag ska köpa på mig några av de andra också! Lovely! :)

Sarah James Larsson sa...

Hej Ida!
Roligt att du gillar våra doftljus...den som du har ingår i samma serier som dessa.
Tycker att alla är jättefina - och samtidigt inte FÖR starka (gillar lagom mycket doft).
Visst är det fantastiskt hur vi påverkas så enormt av dofter. Man transporteras till en annan tid/plats nästan..och platsen just nu heter JUL.
Kram,
Sarah