2012-10-09

Vill vara 7 år och gå på kalas!

Jag önskar jag var sju år gammal och kunde vara i England den 19:e oktober!!

Idag fick jag ett nyhetsbrev från Royal historical palaces, som jag prenumererar på.
Kolla det här:

Tänk att få SOVA ÖVER på slottet!

Minns du bilden från mitt förra inlägg om fotografen Tim Walker?
Bild: Tim Walker
Visserligen visar bilden Chanters House, inte Kew Palace, men ändå!!
Och vad gör man, när man sover över på slottet då?
Man lär sig att göra peruker och festdekorationer. Och så dansar man. Och så träffar man George III och går på upptäcktsfärd genom slottet, i fackelljus. Kalasmat har man dessutom. 
George III
Bild: Wikipedia
Jag vill också vara med!!!!!!
Bilder på Kew och the Royal Botanical Gardens, Kew.
Det närmaste jag kommer är att klappa på någon av de fina krukor/vaser från Kew Gardens som vi har i butiken. Älskar kontrasten mellan den glaserade ytan och "Royal Botanical Gardens"-sigillen i matt terrakotta  på framsidan. Vackert.

Kruka/vas från Kew Royal Botanical Gardens
Finns i butikssortimentet hos oss.
Undrar hur de skulle reagera om man anmälde sig och sedan dök upp och låtsade vara 7 år gammal? Tänk om det kom en hel hög med vuxna och gjorde just det! Hihi. 

Ha en fin kväll.
Kram,

Inga kommentarer: