2012-10-11

Tävling - vinn en lyxig inredningsbok

Du som läser denna blogg ganska ofta vet väl vid det här laget att undertecknad är en flitig läsare av den amerikanska inredningstidningen VERANDA.

Därför är jag glad att kunna utlysa en tävling för att vinna den lyxiga boken, "The houses of Veranda", nyligen utgiven av Lisa Newsom, som grundade tidning Veranda för ungefär 25 år sedan.

Som nyfrälst möbel målare (återigen - du som brukar läsa denna blogg vet vad jag syftar på...vår underbara Chalk Paintfrån Annie Sloan) kan jag rekommendera boken som inspirationskälla. 

Boken handlar självklart inte bara om målade möbler. Nej, den erbjuder ögongodis för oss alla och innehåller 288, stora sidor av fabulousness, helt enkelt.

Bara kolla omslagsbilden till exempel:
Bild: The House of Veranda
Både väggpanelen & bordet är dekorationsmålade
Kan tänka mig flera olika sätt att uppnå liknande
resultat med Annie Sloan Chalk Paint
Räck mig en pensel nu!!

Här en bild som visar panelen i salongen:



Bild: källa
Och så smygtittar vi ett några bilder till:


Bild: källa
*målare: kolla det vackra skåpet! Det kan vi, eller hur?!*

Bild: källa
Bild: källa
Du kan nog ana vad jag tänker betr. skåpet :)
Bild: källa


Bild: källa
Bild: källa

Bild: källa
Självklart finns det även inspiration för utomhusmiljöer


Bild: källa

Så vem vill vinna boken?

Är svaret ja till denna fråga, deltar du i tävlingen så här...

1. Gå in på vår nätbutik och titta på de olika nyanserna som Annie Sloan Chalk Paint finns i. Nätbutiken kommer du till här:storegardencountryliving.com/kategori/anniesloanchalkpaint

2. Bestäm vilken nyans du gillar bäst.

3. Kom tillbaka hit, skriv namnet på nyansen du har valt i kommentarsfältet på detta inlägg och skriv även din e-postadress.

Enkelt, eller hur?!

Deadline för att deltaga är midnatt den 15:e oktober då vi drar en vinnare på tisdag den 16:e.

Lycka till!!

Kram,


22 kommentarer:

Sarah Jacobsen sa...

Hej jag tycker att alla fäger är så himla fina! Jag gillar vitt så antique white den är jätte fin och jag har den nu på mina köksstolar. Vill bara säga att jag är jätte nöjd och trivs med att måla med chalk paint :) //Sarah

epost: sarah.jacobsen91@hotmail.com

Susanne sa...

Hej,,svårt men måste jag välja blir det Paris Grey...
Kram Susanne

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Sarah,

Antibes green är supersnygg! Vad roligt att du lottar ut just denna bok, sneglade på den senast igår men jag kan ju aldrig bestämma mig.. :)

sanna72@bredband.net

Kram

House of Eden Interiör sa...

Hello Sarah och Storegården.

I need this book!!

Tittar ofta på ASCP´s färgprover - just nu är jag helt inne på CHATEAU
GREY - kanske för att namnet tilltalar, men mest för den härligt grå/gröna nyansen. Kan verkligen se den tillsammans med stora kottar, tallris, grovt linne..... och brända mandlar......mums.
Trevlig höst.
Vi ses
//Christopher

Katarina Rydén Markinuhuha sa...

Hej Sara!
Svårt val! Från början var jag svag för de vita, för att sedan gå in i en grå period. Men nu har jag upptäckt Primer Red och Grafite och jag väljer Primer Red, eftersom den ger mig en varm och skön höstkänsla. Ser nästan ut som oxblodsfärgat skinn efter vaxning.
Kram Katarina
e-post: katarina.rm@gmail.com

Anonym sa...

Paris Grey - är som en dröm!
Gillar verkligen den nyansen, sedan är ju namnet i sig ngt man kommer igång på!

annika.kjellin@boras-yrkesklader.se

Annelie Tapper sa...

bestämde mej för emile!!! blir ju glad av lila o man kan ju mörka med grafite eller ljusa med nån white ;)
haridealet@msn.com
annelie tapper :)
kramkram
och ojojojoj vilken drömbok!!! bra tävling!
lycka till till oss alla!05

Anonym sa...

Henrietta - för tillfället går jag som på rosa moln så färgen Henrietta passar min sinnesstämning och dessutom är Oktober en rosa månad!

Kram Jessica Hellström
jessica_hellstrom@hotmail.com

Anonym sa...

Duck Egg Blue. Såklart!
/Ulrika

molnemark@telia.com

Eddan sa...

Det var inte helt lätt att bara nämna en färg men Provence är en riktigt favorit :-)!

Eddan sa...

Glömde förstås emailen ;-) den är
anetteochingvar@hotmail.com

Lina sa...

Graphite, kommer troligen hamna på mitt första projekt...
lina@cucca.se

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Wow vilken undevill vara med. Gillar helt klart denna underbara tävling. Klart jag är med.
Färgen Prime Red helt klar min favorit.
Maria_Kilenstam@Hotmail.com

Nu håller jag tummarna :)
Kram från Maria

Anonym sa...

Hi Sarah!

Vilken utlottning! Själv är jag lätt beroende av Veranda & att få denna bok i sin ägo vore a dream come true!!! Svårt att välja eftersom färgerna är helt underbara allihop, men nu när hösten är i full gång känns French Linen som ett underbart mustigt val. Perfekt till både varma höstlövsnyanser & till den mer gustavianska färgskalan!
Kramar från Anna
am_webe@hotmail.com

Ida sa...

Det finns många fina nyanser, men jag tror jag skulle välja French Linen. Mvh Ida
(ida_johansson17@hotmail.com)

Anonym sa...

Svårt att välja men har tänkt att måla ett gammalt köksbord till vår stuga på kusten och då blir "old White" en bra färg..hoppas på tur
annorsas@gmail.com

Anonym sa...

Väljer helt klart färgen Emile. Målat möblerna i min hall med denna färg. Blev riktigt bra.
mosteranneli71@gmail.com

Cecilia sa...

Love love looove Graphite! :)

Pernilla sa...

Jag har ju målat med pure white och grey linen så de är mina favoriter men nu när jag tittade på färgkartan hittade jag PALOMA och den är ju ljuvlig. En byrå i denna färg med en härlig lavendel på<3 Vill gärna vinna denna underbara bok.
Kramar Pernilla

Ps. på lördag blir det ett besök i affären för inhandling av mer färg och för att titta på alla fina nyheter du sliter med att packa upp.
pernillacarlen@hotmail.com

Cecilia sa...

Glömde skriva min mejl! c_bjurnell@hotmail.com

Anonym sa...

Min favorit färg är old white
kram Annette
gudebo@telia.com

Annette sa...

Min favoritfärg är old white
Kram Annette
gudebo@telia.com