2012-07-20

Färdigpluggat på Oxford University

Visst låter det imponerande?!

Jag har precis lämnat in sista skrivningen på en distanskurs i arkitekturhistoria som ges av Oxford Universitet...men får jag godkänd för samtliga delar är den bara värd typ 0,000001 poäng, så så värst mycket att skryta med är det inte. Kursen var väldigt intressant dock. Att lära sig mer och hur olika stilar har utvecklats är också ett bra stöd när vi ska hjälpa andra att dekorera sina hem, men det här är också min största fritidsintresse. Skönt att kunna kombinera nytta med nöje.

Önskar bara att det fanns ett större utbud av distanskurser inom ämnet då jag tycker att det är så otroligt intressant. Läser du det här och känner till kurser inom ämnet tar jag tacksamt emot tips.

På tal om Oxford så bläddrade jag genom några bilder jag tog när jag var i Oxford tidigare i år och så hittade jag en inspirationsbild som jag tror inte jag har lagt ut på bloggen innan. Den visar en småtokig dekorationsidé för en lampa - som är egentligen ganska enkel, men väldigt effektfullt, om man nu gillar småtokigt, engelsk inredning.


Man skulle kunna göra massor av olika varianter på det här - med spets, chiffong och gamla broscher om du gillar romantisk; säckväv, jutesnöre och träknappar om du gillar natur/rustik-looken; prismer, diamanté och metaliska pärlor om man föredrar bling, etc., etc., m.m., m.m.

Skulle vilja testa någon gång. Skicka gärna en bild till mig om du hinner före så lägger jag upp den här på bloggen.

Önska dig en fortsätt skön vecka.

Kram,


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Konstig fråga. MEN, jag var inne hos er för ett tag sedan och köpte ett fint kort. Jag ville skicka det pronto och bad att få låna en penna. Sällan har jag skrivit med en så mjuk och behaglig penna. Har gått igenon bokhandel efter bokhandel men inte hittat någon liknande. Vad har ni egentligen för pennor? Den var ganska kort i skaftet, med svart färg.
Och MJUK!

Sarah James Larsson sa...

Hej Anonym!

Roligt att få höra att du gillade vår penna, men tyvärr kan jag inte svara på din fråga då vi har massor av olika pennor. MEN och jag skulle gissa så misstänker jag att det är en
Rollerball penna du använde. Vi har några olika och alla är jättesköna att skriva med - från en penna nerd till en annan :)

Kram,
Sarah