2012-06-22

Projekt

Den 14-15:e juli ska vi ställa ut några målade möbler på Bokcaféet i Od i samband med deras stora bokmässa. En del av temat på mässan är det hållbara samhället, så Annie Sloan chalk paint passar in så bra där.

Rummet vi ska håller till på ligger i en härlig, gammal flygelbygnad vid Ods prästgård, precis intill Bokcaféet.  Där inne ser det ut så här idag:


Här är ett golvplan (i fall om du, som jag, är nerdig när det gäller rumsplanering)


När jag hade gjort ritningen insåg jag att utrymmet är ganska stor. Vi kan inte plocka möbler som idag står i butiken, därför att butiken kommer då att se heltokig ut. 

Då har vi att göra!

3 veckor kvar. 

Tiden går fort.

Håll tummarna för oss.

När det regnar får vi hålla oss till de få lediga utrymmen som finns.
Vill man handla, får du klättra över oss ibland
Igår hade vi tur med vädret - ingen regn och inte så blåsigt
Det var jättehärligt att kunna tapetsera en skärm utomhus.
Ha en härlig dag!



2 kommentarer:

Johanna blomdahl sa...

Åh vad spännande utställning :) Helt i min smak ;) kul att se alla möbler ni målat, inspirerande :) Måste komma förbi & köpa en burk snart igen :)

Sarah James Larsson sa...

...fast det kanske blir ett tomt rum, med bara en målad byrå + mig. Vem vet? :) Hoppas dock att det blir lite inspiration. Ses snart Johanna. Kram.