2012-04-01

Engelska kuren

Trodde vinterns lååånga förkylningen var tillbaka igår, men efter ett samtal i butiken idag inser jag att det kanske är pollenallergi. Jag har misstänkt tidigare år att jag kanske är lite, lite känslig för pollen, men bara när halterna är jättehöga. Kan man bli MER allergisk med åldern? Trodde man blev pollenallergiker som barn, inte som vuxen.

Ja, okunnig är jag. Någon som vet - har det varit höga pollenhalter igår/idag?

I vilket fall som helst så hjälper varken nässpray eller huvudvärkstabletter, så ikväll fick det bli tunga artilleriet:

räddaren i nöden för engelsmän
Arbetare-te från mina hemtrakter i norra England, som inte går att köpa i Sverige (det betyder ransonering här hemma = bara för very special occassions and emergencies).

Det fungerar faktiskt!

Tack och lov.

Nattinatti.

2 kommentarer:

Ida sa...

Man kan faktiskt bli allergisk mot det som vuxen också. Det är nog mer vanligt att få det som barn och att det sen växer bort! Hoppas det är bättre snart iaf! kram <3

Sarah James Larsson sa...

Tack Ida! Kanske är det bevis på att jag är så ungdomlig:)!!