2012-03-27

Lördagsfika med penslar i högsta hugg

Här kommer några bilder från målerikursen som vi hade i lördags. Nu gällde mer avancerade dekorationstekniker med Annie Sloan Chalk Paint (ASCP).
Hej tjejer!!
självfallet blev det fika
vi fikar mycket och ofta på landet
Den samlade erfarenheten av möbelmåleri bland dessa kvinnor är väldigt stor (alla har målat en hel del med Annie Sloan Chalk Paint, förutom E, som istället har målat med andra färger och ville nu prova på ASCP) och jag tror vi alla lärde oss minst lika mycket av varandra, som vi gjorde av själva kursen. 

Bland annat är det faktiskt därför fikandet är rätt så viktigt. När man fikar samtalar man och genom att lyssna på andra får man ta del av deras erfarenheter...så räck mig en kaka till är du snäll!!

Experimenterandet såg ut så här...
...och så här
Ett stort tack till alla som var med i lördags. Jag lärde mig verkligen jättemycket också...sov som en stock där på natten. Otroligt hur trött man blir av att använda knoppen, eller hur?

Ha en fin dag i solen!
Kram,


4 kommentarer:

Små stunder av lycka sa...

Tack själv!
Helgen var fulltecknad så jag hade hoppats på att måla lite krackelerade ägg i veckan, men nu ligger alla utom jag i feber och hosta, så här blir inte mycket gjort.
Det var otroligt roligt och träffa så många med samma intresse. Lärde mig en del om att gjuta i betong av bordsgrannen, så nu blir det kurs i maj :) Kul!
Kram Anna Lena

Sarah James Larsson sa...

Hej igen Anna Lena!
Så du har fått leka sjuksköterska i helgen du! Vilken tur att inte du blev sjuk samtidigt då (fast o andra sidan är du inte bara kvinna, utan även mamma. Och sådana brukar klara av att vara sjuksköterska till andra SAMTIDIGT som de är sjuka:))
Visst är det kul att träffa kreativa människor! Jag fick också en massa idéer på nya saker man skulle kunna prova på när jag lyssnade på vad alla andra hade gjort tidigare. Nu är det bara att uppfinna ett sätt att få tiden att räcka till.
Sköt om dig Anna Lena.
Kram.

Små stunder av lycka sa...

Ha ha, lustigt att du skriver det där med sjuksköterska. Till mannens förtret är jag ju det på riktigt. Dessutom på en akutmottagning. Så är inte hjärtat på väg att lägga av eller att benet lossat så är det ingen idé att komma och klaga... ;)
Hi hi
Livet gör ont att leva ibland, så är det bara ;)

Sarah James Larsson sa...

Så elaka ni sjuksköterskor är!!