2012-03-30

Jag har flyttat...

i alla fall ibland.

Idag tog vi vårt nya kontor i bruk. Nu kan jag arbeta på butikskontor ibland, som omväxling till att sitta på hemmakontoret jämt och ständigt. Underbart.

Ett par gamla (mycket gamla - typ 100 år gamla) pardörrar + en extra hylla eller två och vips så har det som en gång varit korridor blivit kontor, med plats för två (tror det eller ej!)

Nina på nya kontoret tidigare idag
Det konstiga är att när allting blev klart och vi satt där vid varsin dator Nina och jag, så var det som om vi alltid haft kontor där. Det är det som är det speciella med gamla hus tycker jag; det blir alltid en känsla av det ursprungliga, permanenta, oavsett hur mycket nytt man hittar på. Det gillar jag.

PS. Vi har också lekt med trappan upp till vår övervåning. Målade om trappfronterna med du-vet-vilken-färg. Kvarstår att vaxa och ev. texta. Fortsättning följer...
trappmålning pågick tidigare i veckan, med maskeringstejp och allt

2 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Visst kan man göra mycket fint i ett gammalt hus om de bara tillåter det :)Kram Suss

Sarah James Larsson sa...

Här tillåtas allt Suss!
Kram.