2012-03-15

Hemma hos Kerstin i tidningen STT

I Bygg och Bo bilagan som kom med veckans STT (en tidning som ges ut huvudsakligen i Ulricehamn, Tranemo och Svenljunga) var det himla roligt att få läsa Ann Sofie Wahlbergs reportage om härliga Kerstin Lidén och hennes vackra hem i Ulricehamn.

Kerstin känner jag väl sedan ett antal år tillbaka och vi har pratat inredning många, många gånger (hon är själv heminredningsproffs - senast med en sommarbutik Lindholmen i Vegby), men det är faktiskt första gången jag har sett hennes hem. Det som gjorde reportaget extra intressant för mig är att jag redan hade en mentalbild på hur Kerstin bor - och jag kunde konstatera att den bilden stämmer faktiskt ganska väl överens med hur det ser ut i verkligheten. Himla kul.

Min favorit bland de många fina bilderna i reportaget, tagen av fotografen Boel Ferm, var en som visar gamla, slitna reseväskor, staplade på varandra, med en patinerad klocka hängande på väggen bakom. Första tanken var - ooo, gillar det - sedan insåg jag plötsligt att klockan kommer från Storegården. Hick! Kul!

En suddig Kerstin
bild: Boel Ferm/STT
Favoritbilden med reseväskor och vacker klocka (från Storegården - så klart!)
bild: Boel Ferm/STT
Nu ska jag se på Mary Portas på engelsk TV. Vad jag gillar henne.
Kram,

Inga kommentarer: