2012-02-17

Träffa Annie Sloan

Jag har varit på utbildning hos självaste Fru Sloan. Nu kan jag allt.

Jag lägger på Dark wax - i Annie Sloans verkstad

YEAH! SURE!!

OK: jag har varit hos Annie Sloan på utbildning och lärt mig massor av nya saker när det gäller hennes underbara Chalk Paint.

Annie (det är hon som står upp) förklarar
Vi var ett internationellt gäng (England, Skottland, Holland, Luxemborg, Frankrike, Spainien - via Nya Zeeland - och så Sverige, dvs. jag) som målade, vaxade, slipade och klabbade tillsammans under ett antal timmar. Annie är en begåvad lärare och vi lärde oss hur mycket som helst.

Annie
Det var också roligt och intressant att få höra hur alla andra jobbar med Annie Sloan Chalk Paint i sina respektiva länder. Det var mycket jag känner igen från hur det är hemma i Sverige, men också en del som är olikt. Till exempel så blev de andra förvånade när jag berättade om förkärleken till färgerna Pure White och White Linen som står för ungefär 70% av alla färginköp hos oss. Även Annie verkade något förvånad då hon har använt svenska färger (bl a svenska 1700-tals färger) som inspiration till många av de övriga kulörerna på sin färgkarta.  

flera olika tekniker får samsas (bråka :)) på ett ornament
finials i några av de starkaste färgerna på kartan - med en finish i Dark Wax
(som dämpar färgerna och gör de mindre vilda
Här ser du samma färger utan Dark Wax:


Självfallet blir det nu en fortsättningskurs för alla som gick grundkursen i Chalk Paint Måleri i förra året. Det blir också flera omgånger av grundkursen också - det har jag redan lovat många som har frågat.

Jag återkommer om datum, så fort vi har klart för oss vilka datum som är möjliga.

Vill du börja måla med Chalk Paint redan idag? 

Vi har precis fyllt på lagret och har alla färger hemma, så det är bara att komma hit och ta för dig. Det är enkelt att komma igång och vi berättar gärna för dig när du är här exakt hur du ska göra för att lyckas.

NU EN PÅMINNELSE!!

Du har väl inte missat att vi ska lotta ut en superfin inredningsbok - The Eighteenth Century Home - här på bloggen?? 

Klicka på boken här nedan för att läsa mer och vara med...
KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL UTLOTTNINGEN

Nu önskar jag dig en härlig kväll.
Kram,

4 kommentarer:

Små stunder av lycka sa...

Men, så roligt! Hoppas på ny kurs snart så du kan lära oss allt nytt!
Testade dark wax här nu i veckan, men jag vet inte. Just på det projektet blev det inte så bra. Bättre på nästa kanske?

Kram Anna Lena

Suss o Kai sa...

Så spännande :) och vad kul med olika nationaliteter :) Kram Suss

Sarah James Larsson sa...

Hej Anna-Lena!

Vi ska bara kolla när Alboga Gamla Skola är ledig och sedan blir det både start och fortsättningskurser.

Ha en fin lördagkväll!

Kram

Sarah James Larsson sa...

Hej Suss! Det var väldigt roligt.
Hoppas allt är bra med dig. Ha en fin lördagskväll du med. Kram.