2012-02-04

Teatertips

Det var väääääldigt länge sedan jag såg Circus Cirkör för första gången, men jag lovade mig själv att det inte skulle vara sista gången.

Den som väntar på nåt gott...igår var vi i Göteborg för att se det här:



Wear it Like a Crown är en blandning av dans, teater, musik, filosofi, videokonst, akrobatik, tragikomik och surrealism som drar inte dig totalt i handlingen. När jag får se på den här typen av scenframträdande känner jag att jag slukas helt av det som pågår på scenen. Man försvinner in världen de visar upp - och jag bara älskar det. Känner mig upprymd som jag annars bara minns man ibland kunde vara som barn. En häftig upplevelse.

Jag kanske får tillägga att jag gillar INTE vanlig circus alls (med kanske något litet undantag för ett par djupa, tjeckiska clowner jag såg på en circus när jag var barn - de minns jag fortfarande. Förtrollande och lite läskiga på en och samma gång).

Men läser du det här och är nyfiken på Circus Cirkör tycker jag absolut att du ska se Wear it Like a Crown.

PS. Jag har också blivit lite besatt av Rebekka Karijords musik, som spelas under föreställningen och som har även givit Wear it Like a Crown sitt namn. Så himla bra den är. 

1 kommentar:

House of Eden Interiör sa...

Hej Sarah.
Såg denna föreställning för ca 1,5 år sedan - var minut full av intryck och förundran. En galen värld som sätter fantasin i gungning. Var även och på en tidigare föreställning där hjärtat stod i fokus (glömt namnet) den upplevelsen kan jag aldrig glömma. För en dekoratör är omgivningen lika spännande som själva handlingen. Intrycken ger en sådan kick att man är helt utmattad efter en föreställning. Kul.
Vi ses
//Christopher