2012-02-22

New Yorkiska påhitt - går inte hem på landet

Det är härligt ibland när jag känner hur mina automatiska reaktioner är väldigt "lantliga".

Jag har länge följt Design Sponge. Självfallet utgår deras världssyn från storstadsperspektiv då de "bor" i New York, men jag ser mig själv (för det mesta) som världsmedborgareoch känner oftast gemenskap med, eller uppskattning för, deras återgivning.

Men ibland får deras inlägg mig att skratta högt:

WEARABLE PLANTERS FOR YOUR BIKE.
(på svenska, ungefär: bärbara planteringskärl/blomsterlådor för din cykel).

bild: Design Sponge

bild: Design Sponge

Det finns även en variant för kragen.

bild: Design Sponge

Kan inte riktigt räkna ut om de har delat med sig av det här med glimten i ögat, eller på fullt allvar. Läs gärna kommentarerna på inlägget. En del är väldigt underhållande.

Till exempel:

- Oh my! I am in LOVE with this post! I am hoping to get a new bike next month – I’m totally going to decorate it with a planter! How creative. :)


What a fantastic idea! If I biked more I would do this in a heartbeat! Looove them!


Andra som kommenterar håller mer samma linje som jag.

Vad tycker du?
Hissa eller dissa?
Är du NY eller lantis?

Önskar dig en fin eftermiddag!
Kram.

7 kommentarer:

Gun-Britt sa...

Här får det inte vara "hoppiga" grusvägar inte. Gillar bättre krukväxter i fönstret.

Sarah James Larsson sa...

Eller hur Gun-Britt?!

Familjen R sa...

hahahaha...det är nog min kommentar. Dags för storstadsmänniskorna att komma ut i naturen på riktigt tror jag :). Semester i storstad JA, men jag bor hellre på landet.
H/Malin

Sarah James Larsson sa...

Visst var det lite roligt Malin. Fast vem vet, hade man bott i NY så hade man kanske tyckt att det var en jättebra idé. Fokus ändras beroende på var man befinner sig...nääää, det säger jag bara för att vara PC - det tror jag inte alls egentligen:) Såg du bilden med örhängen? Hur stilla hade man inte fått sitta för att undvika få vattnet från krukan (eller jorden från krukan) över hela sig. Hihi.

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Sarah,

Trillade in här när jag sökte på ASCP. Tog ett glädjeskutt när jag fick se att det faktiskt finns återförsäljare i Sverige av denna färg! Jag som avundats mina amerikanska bloggvänner sååå länge haha! En fråga bara: Hur stor yta räcker 1 liter till?

Ang. ditt inlägg så tycker jag det ser ganska tokigt ut! Kul idé men tokigt!

Kram Sanna

Sarah James Larsson sa...

Hej Sanna! Kul att du hittade hit då.
Vi representerar ASCP i Sverige och kommer så småningom att distribuera till flera butiken över hela landet, men än så länge hittar du färgen bara i lilla Alboga.

Färgen räcker till ca. 12-13 kvm kan man svara generellt, med det beror lite på underlaget. När jag målade ett golv på 12 kvm gick det åt bara 1,5 liter till 2st (dvs. 24 kvm) strykningar.

Sedan ska man notera att de vita tonerna - i synnerhet Pure White, men även White Linen - täcker sämre än andra färger (detta gäller inte bara ASCP utan alla färgsorter vågar jag påstå). Ett sätt att komma undan detta problematik kan vara att grundmåla med Old White och sedan måla med de ljusare vit-tonerna ovanpå det.

Hör gärna av dig igen om du har flera frågor och funderingar.
Kram,
Sarah

PS. Ang. inlägget - visst är det uppfriskande med tokigheter ibland!

Helena, The Swenglish Home sa...

Hi Sarah,

Actually, as crazy, whacky, impractical or even unnecessary as this mini pot construction is, I can't help but loving it! For its whackiness, for its creativity, for... well just for tickling my brain a little!

Thank you so much for your kind words on my blog. It sounds like we have "swopped lives" with you in my beloved native Sweden, and me here in the country of your roots. However, I have to confess being in love with the UK as well, and nothing beats the gorgeous old stone houses and walls whispering centuries of history...

You certainly look like you have got the best of both worlds, with a stunning location for your home and beautiful shop (you have got some fabulous things there!), and your course with Annie Sloan must have been amazing!

All the best,
Helena