2012-02-20

Före- och efter: Eva-Lenas skåp och Ann Louies entré

Gillar du  före- och efterbilder? Det gör jag, verkligen. Visst är det fint med slutresultatet, men det är den där bilden på hur det såg ut innan som är den magiska ingrediensen, eller hur? Idag är vi bortskämda, med två stycken fina förvandlingar att beskåda.

Först Eva-Lenas första Annie Sloan Chalk Paint projekt...

bild: Eva-Lena
Hon började med en hylla som är gjord i gediget material, vacker form och fint listverk (ovan)

bild. Eva-Lena
Och nu har hon en hylla som är gjord i gediget material, vacker form och fint listverk - som också lyser upp rummet. 

Eva-Lena berättade att hon målade hela hyllan i heltäckande vit och sedan vaxade med klarvax, utan att slipa eller skava kanterna då hon föredrar en ren finish framför en shabby look.

Grattis till dina nya möbel och ett fint arbete Eva-Lena! Nu ser jag (vi - visst håller du med mig?!) fram emot att få se bilder på dina kommande målningsprojekt.

Nu tar vi en titt in i Ann Louies entré.

FÖRE
bild: Ann Louie
Innan vi går vidare till efterbilderna, vill jag bara säga att jag ÄLSKAR väggfärgen Ann Louie har i hallen på bilden ovan. Det är vackert, elegant och inbjudande med röda väggar. Men samtidigt är det himla kul med förändring - och så kan man välja, som Ann Louie har gjort, att gå ifrån en snygg väggfärg till en annan snygg väggfärg...

EFTER
bild: Ann Louie
Och visst blev byrån stillful. Även Ann Louie har valt att måla och vaxa sin möbel, utan att slipa och nöta, precis som Eva-Lena.

Så ljust och fräscht entrén blev med sina nya färger. Dock ser äkta mattan till att den ombonade känslan, som man såg på bilden "FÖRE", inte går förlorad.

Grattis till ett fint arbete Ann Louie!

Tack både Eva-Lena och Ann Louie för att jag fick lov att visa upp era arbeten här på bloggen. 

Kram på er.


Inga kommentarer: