2012-01-05

Vad gör du?

Jag är mitt i butiksombyggnad - i fall om du undrar vart jag har tagit vägen.


Hur kommer det sig att ena dagen tycker man att det är gott om tid och nästa dagen känns det som om det är panik-bråttom?

Tyvärr tror jag inte att jag hinner med allting på "att göra nu" listan innan butiken öppnar igen för 2012 (torsdag den 12:e januari, klockan 12.00) utan de får flyttas till "att göra inom kort" listan (den som är så vääääääääldigt lång).

Har du någon bra tips på hur man kan bli bättre på att planera mera realistiskt? Förslag emottas tacksamt.

Kram,



3 kommentarer:

Trädgårdsgatan 6 sa...

Hej,

Vad kul med butiksombyggnad, vad nyfiken man blir! Jag lär stå på tröskeln direkt när Du öppnar då det börjar sina i mina färgburkar, jag behöver verkligen fylla på förråden!

Det är förresen ingen idé att försöka vara realistisk Sarah, det är alldeles för tråkigt. Dessutom skulle du bara hinna med hälften av vad du faktiskt hinner med i dag om du lugnar ner dig och tänker mer sansat. I alla fall tänker jag så; det är bättre att satsa och gå ut hårt från början å så hinna 90% av allt kul man vill göra än att kapa listan med 50% från början och aldrig bli färdig!

Kram / Maria

Sarah James Larsson sa...

Ha,ha Maria! Spoken like a true workaholic! Kram på dig.

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ha ha...skulle behöva dom tipsen själv. Konstigt att det alltid blir så. Spännande med att bygga om. Blir nyfiken.
Må så gott från Maria