2012-01-19

Paris

Idag ska jag vaxa färdigt 2st möbler i butiken som jag började måla om igår - ett konsollbord som blir Paris Grey samt köksbordet, som blir Graphite. 


Därefter försvinner jag till Paris då det är dags för den stora heminredningsmässa Maison et Objet. Det är den tiden på året då jag önskar jag hade koncentrerat mig lite bättre när jag pluggade franska i skolan för tusen år sedan. 


- Pouvez-vous répéter s´il vous plaît encore une fois monsieur/madame? = frasen jag får använda typ 1.000 gånger per dag de närmaste dagarna.


Nina tar hand om dig om du är på väg till butiken denna vecka. Jag är tillbaka och står bakom disken igen på söndag.


Lämnar dig med några bilder från min Pinterest sida som visar bl a rum med panel (min senaste inrednings obsession). Har du besökt Pinterest ännu? Du kommer till min sida om du klickar på den röda länken som heter just "Pinterest" som står längst upp i högersplaten här på bloggen. Jag har bara nyligen upptäck Pinterest, men jag tycker verkligen att den är bra.


Au revoir - à bientôt!


Pinned Image
Från: solisbetancourt.com
Design: Solis Betancourt



Wendy Nicholls: 'There needs to be space for real life – somewhere to put your coffee cup ...'
Från: telegraph.co.uk
Design: Wendy Nicholls
Från: indiehome.blogspot.com
Design: Roger Pye Banks
Pinned Image
Från: phoebehoward.net
Design: Phoebe Holmes
Pinned Image
Från: alidad.com
Design: Alidad
Mannen som kan inte bokstavera till ordet "minimalisim" och som
ger uttrycket "more is more" ett utseende = jag gillar starkt!


från: saragilbaneinteriors.com
Design: Bunny Williams

Inga kommentarer: