2012-01-13

Bilder från "nya" sovrummet

Idag kom jag ihåg att ta med mig kameran till butiken, så nu här kommer bilder från sovrummet som vi har jobbat med under Jullovet.








Några detaljer...

Tapeter: Snow Tree från Colefax & Fowler (går att beställa hos oss, så klart)
Golv: Målad med Annie Sloan Chalk Paint (färg: Old Linen)
Skrivbord: Målad med ASCP (färg: Old White med klarvax + antikvax)
Hörnskåpet: Målad med ASCP (färg: 50/50 blandning av Grey Linen + Pure White - detaljerna i Old White + vax + antikvax)
Tak och nya taklist samt väggen bakom och intill spisen målade med ASCP (färg: Pure White)

Ha en fin kväll!
Kram,

7 kommentarer:

Annelie sa...

Gud så fiiint! Jag har samma tapeter som ligger o väntar på att jag ska bli färdig med snickeriet uppe på övervåningen som ska bli mitt nya sovrum på 40 kvm. Roligt att få se bilder på ditt sovrum! Synd att jag inte visste att jag kunde beställa dem hos dig innan jag köpte dem :) Det blir snart ett besök i butiken! Hälsningar Annelie

RoseMari sa...

Så himla mysigt! Jag önskar jag hade ett sånt sovrum. Kram till dig Sarah från RoseMari

Sarah James Larsson sa...

Wow! Vilket sovrum det ska bli...och som affärskvinna tycker jag att det är TERRIBLE att inte du handlade tapten hos mig - 40 kvm!!! Det måste gå åt massor av rullar ju (skojar bara - nästan:))
Det skulle vara himla kul att få se en bild på rummet när det blir klart. Fram med kameran!!
Ha en underbara helg.
Vi ses.
Kram.

Sarah James Larsson sa...

Hej RoseMari! Skulle inte tacka nej till ett liknande sovrum jag med. Jag fick nästan lust att övernatta därinne faktiskt, men jag skulle sakna mitt vanliga sovrumssällskap (maken + 2st hundar) om jag gjorde det. Och tänk om jag försov mig!! Snacka om "levande skyltfönster" hihi. Ha en underbar helg RoseMari. Kram.

Små stunder av lycka sa...

Lovely!
Så härligt vårig!
Då ska man inte bli förvånad alltså om det ligger någon i sängen någon dag ;)

Kram Anna Lena

underbarahem sa...

Så snyggt, det är vår i luften.

Kram Birgitta

Sarah James Larsson sa...

Hej Anna Lena! Det kanske blir våren nyhet - sovande skyltdockor. Hihi.Kram.

Hej Birgitta! Om viljan bestämmer har Våren definitivt kommit till Alboga i alla fall. Vad jag längtar. Engelskan som bor kvar inom mig väntar sig snödroppar och krokusar i januari ju. Kram på dig.