2011-12-14

Next big thing?

Ikat mönster får väldigt mycket uppmärksamhet i designkretser - från USA till Europa. Det går att kombinera dessa mönster med andra, för att få ett klassiskt eller modernt helhetsintryck (ungefär så som man kan använda plaid/tartan - fast ev. lite svårare att få till i vissa hus/rum).

I första villan jag bodde i här i Sverige valde vi gardiner i ikat-mönster. I samma rum hade vi vintage chesterfield soffor. Tyckte mycket om kombinationen och tror absolut att det hade fungerat jättebra även idag, över 20 år senare. O andra sidan så tror jag att om jag skulle inreda samma rum igen så hade jag valt paisley tyg idag istället. Liknande känsla dock.

Bild: ablindpash.blogspot.com
Bild: goodbonesgreatpieces.com
Bild. fricandfracblog.blogspot.com
Bild. fricandfracblog.blogspot.com

Bild: countryliving.com
Bild: maddiegdesigns.com
Bild: aliciabdesigns.blogspot.com
Bild. houzz.com
 
Bild: amberinteriordesign.blogspot.com

2 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Snyggt...det gillade jag. Läckra bilder. Ha det gott i julstöket, karm Maria

Sarah James Larsson sa...

Tack, detsamma Maria.