2011-12-09

Having a baby?

Det amerikanska inredningsföretaget Restoration Hardware har lanserat ett nytt koncept som heter Baby & Child.

De har bland annat skapat mini-versioner av sina vuxen-möbler + en massa annat därtill.

Har ingen aning om barn och bäbisar kommer att uppskatta dessa fabulösa miljöer, men det blir verkligen ögongodis för vuxna.

Alla bilder är från www.rhbabyandchild.com
Jag tillhör falangen som tycker att Restoration Hardware har plankat hårt-studerat den belgiska designern Axet Vervoordt (som jag skrev lite om i ett inlägg är ett tag sedan - HÄR) för att nå fram till sin signaturstil - oblekt linne/råbetong/överdimensionerade möbler/sisal-golv/rå-palladiansk blandat med lite vintage-industri/blekt trä, mm. Men de gör det galant, så för mig spelar det inte så stor roll (även om det känns som om Axel Vervoordt borde få ett litet eloge någonstans där i allt det fina). 

Restoration Hardware har förresten också fått sina efterapare, de med...jag undrar hur många kopior av Restoration Hardwares katalog som ligger på kontoret hos Artwoods engelska huvudman till exempel...vänta tills du ser Artwoods nya katalog så ska du få se själv.

Fy, vad jag är en bitch ikväll ;)

Nu ska bitchen stänger av sin dator.

NattiNatti.

2 kommentarer:

underbarahem sa...

Läckra möbler, fast lite för mycket vuxenstuk... och de kräver ganska stora rum.

Birgitta :-)

Sarah James Larsson sa...

Hej Birgitta!
Ja, det är nog ingen nackdel om du har ett hem på ett antal hundra kvadratmeter för att få plats med dessa room-sets.