2011-11-13

Projekt: köket med ASCP

Här kommer några bilder på köket i butiken som jag har förvandlat i helgen med Annie Sloan Chalk Paint (ASCP) - från  skabbig vit till sofistikerad Country Grey + några detaljer i Grey Linen och Graphite.



Tidsåtgång: ca. 10 timmar.

Klockan 17-01 på lördag

Klockan 9-11 idag på morgonen för att göra det sista.

I dessa timmar ingick också flytt av möbler, snabbfika, snabbmiddag & annat...vet du hur länge jag höll på att plocka syltburkar fram och tillbaka?! Sååå många burkar.

Själva målningen och vaxandet tog mindre än 10 timmar alltså.

7 kommentarer:

Små stunder av lycka sa...

Så bra det blev! (Nog för att det var fint innan också...)
Helt otroligt hur snabbt det går när man väl sätter fart. Kan tänka mig hur knöligt det hade varit för er annars, med all torktid.
Här är dom två stolarna och bordet färdiga, bara vaxet kvar. Länkar dig bilder när allt är klart!

Ha det gott
Kram Anna Lena

Mys och hemtrevnad sa...

blev ju urläckert...var snyggt innan med, men så är du ju ett favvoställe med...ler...kramis semlan

underbarahem sa...

Så fint det blev...

Kram Birgitta

Sarah James Larsson sa...

Tack snälla Birgitta o Semlan.
Kram på er.

Familjen R sa...

hej hej!
Va varmt och mer ombonat det blev med lite dovare färger. Supernsyggt! Tur att det torkar så snabbt med ASCP ;)
Kram/Malin

Sarah James Larsson sa...

Tack snälla Malin!

Skattelyckan sa...

Så snyggt, så fina kulörer! Förhoppningsvis kommer jag och väninnan till helgen och spanar lite närmare på det nya! Måste ha mer färg. Har lagt ut bilder på mitt nymålade bord nu, välkommen och titta på bloggen.Kram Kristina