2011-11-20

Paint & cookies

Här kommer några bilder från lördagens Chalk Paint kurs.

bildbevis att även jag var med (med ryggen mot kameran så klart:))
Det var ett glatt gäng som förvandlade lampfötter och fikade i Alboga i lördags. Tack alla som deltog. Och lycka till med era egna projekt där hemma...jag och Nina ser fram emot att få se alla bilder ni lovade att skicka till oss.

I helgen har jag även fått några underbara bilder from Anna-Lena som bland annat var med på vår första målarkurs. Kolla här vilka underbara förvandlingar hon har presterat (hur hinner du med allting Anna-Lena? Vilken energi du har!)

FÖRE (bild: smastunderavlycka.blogspot.com)
EFTER (bild: smastunderavlycka.blogspot.com)
DETALJBILD (bild: smastunderavlycka.blogspot.com)
Vilket fantastiskt arbete, eller hur?!

Och kolla...om du besöker Anna-Lenas blogg HÄRfår du en smygtitt på ett kommande projekt som ser jättespännande ut:
älskar denna målningseffekt - så mustigt
Och så avslutar jag denna söndagkvällen med några kakor som jag bakade i veckan för att testa vår fina Cookie Stamp

Ett bra tips är att låta degen stå kallt i kylskåpet ett tag innan med rullar ut den. Då blir kakorna lätta att rulla ut. Min deg var ganska varm och klibbig, så jag fick slåss med den för att få upp kakorna på plåten. Men gott smakade dem i vilket fall som helst och det var väldigt roligt att använda stämpeln.


Nu ska jag titta på ett avsnitt av Downton Abbey 2. Jag är dålig på att följa serier på TV, men som tur är gick det att köpa DVDn i England. Jag bara älskar denna serie. ALLTING om den är bra, inte minst inredningen. Min favorit är nog Isobel Crawleys hus. Bland annat har det fått mig att tänka ganska obsessivt på målade panelväggar. 

De vi har hemma är vita idag...we´re talking blank canvas here :) 

Än så länge.
bild: theenchantedhome.blogspot.com
Önskar dig en fin kväll.
Kram.

Inga kommentarer: