2011-11-04

Let them eat cake...och en massa annat gott



Förutom att jobba så kan man sammanfatta veckans resan till London med frasen: de åt.

Sista anhalten blev den berömda cake och cupcake butiken, Peggy Porschen. Jag rekommenderar ett besök hit om du åker till London...men se till att inte ha tajta kläder på dig. Dessa bakverk är inte bara vackra, de är även otroligt goda. Det blir inte en smula kvar på tallriken. Lovar.

bild: thecakeblog.com
OBS! Min kaka ser större ut än den var därför
att den står närmare kameran än dotterns cupcake
(o så råkade jag välja den största tårtbit de hade...hihi)
Medan jag var bortrest har vi fått hem massor av nyheter från både England och Frankrike. Bland annat kom dessa skojiga stämplar till hembakade kakor (pris: 99:-)


Sist men inte minst har vi tagit hem den otroligt goda chokladen från företaget Mazet i Frankrike, som bland annat gör en mjölkchokladkaka smaksatt med fleur de sel (dvs. det man kallar för Frankrikes finaste salt - som direkt översätt heter salt blommor). Enda problemet med denna choklad är att saltet gör att man kan äta mer och mer och mer (då sötman får så bra balans mot saltet).

Världens godaste mjölkchoklad, tycker jag.

Vi har tagit hem 5 st lådor och en halvlåda gick åt redan idag (nej det var inte jag som åt upp alla kakor:)), så vill du smaka får du sätta fart.
världens godaste mjölkchoklad - enligt mig
Det får räcka med smaskandet för idag tycker jag.
Ha en fin kväll/natt!

Inga kommentarer: