2011-10-05

lön för mödan

Idag hade maken, som LRF medlem, fått ett gratis ex. av tidningen Drömhem & trädgård. Självfallet ville jag bläddra (han verkade mindre intresserad :) ).

Jag förstår varför denna tidning är så populär. Det fanns en del jättefina reportage från olika hem.

Men det var de utvalda objekten på sidorna 19 och 21 som fick mig att stanna upp. Där kände jag igen objekt som vi brukar ha till salu hos oss - som har blivit nästan som en del av våra basutbud kan man säga.

- Så varför stannade jag upp?

Därför:

klicka på bilden ovan för att se större version

och därför:
klicka på bilden ovan för att se större version
Har jag blivit tokig och försöka köra El Giganten eller Siba stilen? Att skryta om hur billiga vi är?

Nej - självklart inte, men du ska veta att det är så himla kul att få kvitto på att allt arbete (och pengar!) vi lägger ner på inköp...

* alla olika mässor vi åker till varje säsong, runt om i Europa (och ibland även längre bort)
* alla resor vi gör för att träffa enskilda tillverkare/leverantörer
* alla sömnlösa nätter jag har haft för att mina krångliga frakter från konstiga platser har krånglat ännu mer (istället för att bara beställa från en agent i Stockholm eller Göteborg! Det hade varit så mycket enklare...)
* alla timmar man lägger på att hela tiden söka upp nya leverantörer, med bättre utbud, bättre kvalité och bättre priser, trots det att vi redan har leverantörer på dessa varugrupper
* alla timmar vi lägger på att springa förbi varenda leverantörer på varje hel jättemässa, bara för att försäkra oss om att ingen annan har liknande produkter till bättre pris eller med högre kvalité (träningsverk i hela kroppen får man!)

*** PUST ***

...verkligen ger resultat i form av ett utbud som är lite annorlunda (mycket av det vi säljer är unikt för oss i Sverige), men också att vi har väldigt konkurrenskraftiga priser på de sakerna som även finns hos andra.

Vi vill inte vara billiga, men alla vi göra en bra affär, eller hur? Så oavsett om det vi har i butiken kostar jättemycket eller jättelite ska det alltid vara superprisvärd.

Det är så himla skoj att få ett kvitto på att våra ansträngningar kommer våra gäster/kunder tillgodo.

...bara så du vet :)

Nattinatti!

4 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hej vännen, Gud så roligt för er. Ja ett kvitto på vad man gör är alltid välkommet. Och det är ni värda. En liten fråga nu: Kommer du att ha rums sprayen från Fikkerts Winter Berries i år igen. Bara ÄLSKAR denna spray. Kramar från Maria

Sarah James Larsson sa...

Hej Maria! Tack vännen. Kul att du heja på oss...det värmer, verkligen. Winter Berries spayen har jag redan fått hem (berätta inte för någon att vi har redan tagit hem vinter/Jul saker - det får alla att deppa:)). Säg bara till nästa gång du har vägen förbi så kan vi plocka fram till dig. Ha en fin dag Maria!

Casa bianca di Mia sa...

Att ni har bra priser , gör ju att man hellre kostar på sig bensinpengarna och åker ut till er och handlar, istället för att göra det bekvämt för sig och klicka hem det på nätet!!

Vi ses snart igen! Och ha en trevlig helg! :)
Kram Mia

Sarah James Larsson sa...

Och jag är himla glad att du vill ta dig hit Mia, annars hade det inte gått att driva butik - utan våra gäster/kunder. Du ska veta att jag är innerligt tacksam för varje person som väljer att komma till oss. Det finns ett så otroligt stort utbud av varor och tjänster överallt idag, så man får verkligen jobba hårt för att förtjäna besökare. Som sagt så är jag/vi väldigt, väldigt tacksamma.
Önskar dig en underbar helg.
Kram.