2011-10-26

Höstens lantkök


Från vänster längst upp:
UNGSFORMAR direktimporterade från Frankrike. Stor (pärlgrå) 200:- mellan (benvit) 150:-
ENGELSK CURD från Englands bästa curdproducent. Hallon/lime/rödvinbär/citron. 49:-
KNÄCKEBRÖD Handbakat Hjälmarenknäcke från Arboga (diplomerat av Grythyttan). 39:-

Rad 2:
MUGGAR direktimporterade från engelska Burleigh. Mönster Felicity eller Calico. 159:-
KÖKSMÅTT/bringare. Från England. 79:-
TVÅLPUMPAR emaljerade tvålpumpar från England. Grå eller benvit. 99:-

Rad 3:
SMÖRFAT med lock. Pressglas. Direktimporterad från Frankrike. 149:-
DEGKAVEL i trä. Direktimporterad från engelska Mason & Cash. 79:-

Rad 4:
DEGSKÅLAR klassisk modell. Direktimporterade från engelska Mason & Cash. Stor 195:- mellan 149:- liten 129:-
klicka på bilden för att se större version
öppnas i nytt fönster
Höstmys.
Bon apetit!

4 kommentarer:

Ida sa...

En sån där grå tvålpump ska jag lägga vantarna på tror jag! Har gjort en mini-makeover i badrummet nu!

Sarah James Larsson sa...

Hej Ida! Vilket utsökt val!! Tvålpumparna är sååå bra kvalité - bara så du vet (mycket metall istället för plast). Vi köper dem från en väldigt "posh" leverantör i England. Deras varor förekommer ofta i de finaste, engelska inredningstidningar (tror de som driver företaget är kompisar med alla redaktörer) - bara så du vet:)
Kram på dig.
//Sarah

Familjen R sa...

Hej!
Måste tyvärr komma med en tråkig kommentar =/
Jag har exakt samma tvålpump och den har börjat rosta. Inte kul alls. När jag gick till butiken där jag köpte den och sa det, va de jätteOtrevliga...eftersom det är en tvålpump ska den väl klara av vatten utan att rosta va mitt argument...tydligen inte enligt hon som ägde butiken...grrrrrrrrr. Hoppas de har förbättrat produkten, min är ett år gammal. Som sagt, den är ju jättesnygg...dvs utan rost!
ps. Jag har sista piffet klart på mitt vitrinskåp, sen mailar jag foto, så får du se hur det gick med färgen. ds.
H/Malin

Sarah James Larsson sa...

Hej Malin! Vad tråkigt med så dåligt bemötande. Var köpte du pumpen någonstans? Hittills verkar den modellen vi säljer fungera helt problemfritt (jag har en i badrummet hemma nämligen).
Som jag förstår det är vi ensamma i Sverige om pumpar från denna leverantör, så det kan hända att de ser ganska lika ut, utan att vara samma kvalité.
En sak jag kan lova - kommer du tillbaka med likande problem till oss blir du INTE dåligt bemöt. Tvärtom. Vi är supertacksamma om ett problem med en produkt upptäcks - då kan vi åtgärda det utan att flera kunder "drabbas" av samma sak.
Kanske hade butiksinnehavaren som sålde pumpen till dig en dålig dag??
...det ska bli så himla kul att få se bilderna på ditt skåp. Jag längtar:)
Hörs.
Kram.