2011-10-21

Blogga om en blogg

Hittade precis ett kort och roligt blogginlägg om....ja, Chalk Paint (igen), på....ja, en amerikansk blogg (igen). Och den är så bra att jag ville även visa den för dig.

Originalinlägget hittar du här: Interior Design Musings

Rubriken är "Om jag var händig" och bloggaren berättar att hon hade åkt till Ikea och köpt denna byrå:
Bild: Ikea
Sedan skulle hon åka till Storegården och köpa denna färg (OK, jag ljuger väl!! Inte skriver hon ett ord om Storegården, men hade hon varit i Sverige så hade hon gjort det, eller hur!?). Nej, hon skriver att hon därefter skulle inhandla denna färg (chalk paint):
Bild: Anniesloan.com
(...färgen är Paris Grey förresten)

Därefter skulle hon måla byrån och slipa kanterna lite med sandpapper:
Bild: Anniesloan.com
Byta handtagen till dessa:
Bild: Interiordesignmusings.blogspot
(...liknande har vi hemma i butiken för 39:-/st)

Och så skulle resultatet likna det här:
Bild: onekingslane.com
En byrå som kostar ca. 10.000:- tydligen...om inte man hade gjort en egen version.

Nu ska jag gå in på bloggen Interior Design Musings och tala om att jag har stulit lånat från dem...

Nattinatti!

2 kommentarer:

Joanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sarah James Larsson sa...

Jag uppskattar inte försök att smygannonsera här på bloggen. Därför tog jag bort inlägget som hade skickats in här.
Hälsningar,
Sarah