2011-09-14

Var jag än tittar

Idag var jag hos frisören och bläddrade i tidningar, som man gör hos frisören. Fick syn på en liten notis i Plaza kvinna som påminde mig om ett samtal jag hade med en leverantör på mässan i England. Han berättade att den franska modehuset, Sonja Rykiel har använt deras plädar (dvs. de jag köper hos honom) som material till sin senaste kollektion. Titta här...
uppslag från Plaza kvinna
klicka för större version
Vi får hem en stor hög plädar - och några ursnygga ponchos - från denna leverantör om ungefär 14 dagar. Massor av olika färger och tartans. Det blir så mysigt med högar av plädar överallt i butiken.

Sedan bläddrade jag i tidningen Lantliv där de bland annat skriver om tapeter. Undrar om de kan läsa tankar? Precis den tapeter jag tänker ta på väggarna i sovrummet i butiken var med på bild nämligen - två gånger till och med (olika nyanser). Kolla:
Bild: uppslag från senaste numret av Lantliv
Det är de två tapetbården i mitten det gäller - från Zoffany. Den vi ska använda är den med den ljusa bottenfärgen. Älskar den!

Och på tal om tidningen Lantliv - gissa vilken tidning kommer att publicera reportaget om vårt gästhus framöver (förmodligen strax innan rabarbersäsongen börjar)! Det känns superroligt. Journalisten och fotografen som var här var bara så duktiga, så jag förstår att Lantliv har valt att publicera deras artikel. Har nyligen fått se de färdigt bilderna och blev jätteimponerad. En riktig ära att ha fått jobba med så duktiga människor.

Nåväl. Nu skriver jag färdigt för ikväll.
Kram på dig.

2 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så mycket fint :) Önskar dig också en skön helg, kramar från Maria

Sarah James Larsson sa...

Tack Maria! Detsamma. Kram.