2011-09-01

Favoriterna: Old white och White linen

Hittills är de mest populära chalk paint färgerna just dessa två:
Annie Sloan chalk paint - Old White
Annie Sloan chalk paint - White Linen
Så var det även för mig - jag valde bl a Old White när jag beställde mina första burkar. Det är aldrig fel med vit / off-white / benvit helt enkelt

Men kolla vilka färger jag går och dregla över nu:
Annie Sloan chalk paint - Duck Egg Blue
Annie Sloan chalk paint - Emporer´s Silk
Inte är det off-white inte!
Jag är inne på att använda dessa färger och sedan vaxa med ganska mycket antikwax, för att mätta och dämpa färgerna lite, och ganska mycket distressing/patinering förstås.
Yummy!

Vi får se vad det blir av detta när jag har tid för att måla efter alla mässorna som kommer nu.

Toodle-pip.

6 kommentarer:

Lisa-Maja sa...

Ljuvliga färger!!
Tack för att Du kikade in hos mig och för den gulliga kommentaren:)
Jag har inte hunnit titta noggrannare på färgerna men jag funderar mycket;) Kulörerna känns väl valda och visst är det underbart med färg!!

Trevlig Helg!
kram lisamaja

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Dessa båda gillar jag skarpt...Kram Maria

Sarah James Larsson sa...

Hej Lisa-Maja! Du kan även blanda färgerna för att skapa ännu fler...då blir det ännu svårare att bestämma sig vilka färger man vill måla med. Aj, aj.
Ha en underbar helg du med.
Kram

Sarah James Larsson sa...

Kära Maria...visst är det så...det är aldrig fel med off-white!
Tror vi har hittat en bra förpackningslösning för vax och färg nu förresten. Måste bara hinna med mässorna först, men så fort jag är tillbaka lanserar vi en webshop där du kan beställa färg och/eller vax med hemleverans.
Ha det fint.
Kram.

Familjen R sa...

hej hej! Väntar och väntar på att ni ska hinna med att fixa så man kan beställa färgen via webben.
Är lite avis på er när ni får åka på mässor hit och dit. Så ni är lite förlåtna att ni inte hinner med ;).
H/ Supermålningsugna Malin

Sarah James Larsson sa...

Hej Malin!
Vi har bara lite, lite mer att fixa med, sedan kör vi. Håll ut!
Kram.