2011-08-17

Dela med sig av det goda

Det är väl fint att dela med sig av det goda, eller hur?

När det goda gäller inredningstidningar så är jag ingen fin människa. Jag vill ha alla tidningar, för mig själv, i en stor kista, hemma - så går jag dit ibland och bara frossa. Yummy! Men häromdagen kom jag på att om jag rensade bland tidningar så skulle jag få plats för flera, nya tidningar. När man redan ha tre stycken kistor fullproppade med tidningar får man väl trycka på stopp-knappen...det blir varningssignaler för hoarding eller hamstring heter det så på svenska? annars (om jag tog ytterligare en kista i bruk till exempel).

Att slänga så många härliga tidningar kommer inte på tal. Det skulle jag aldrig klara av. Därför kom jag på idéen att ge bort tidningarna i butiken. Visste inte om folk skulle tycka att det var konstigt, att ge bort tidningar som i vissa fall är några år gamla, men jag hade själv blivit jätteglad att få en Veranda från 2008 eller en House and Garden från 2006 (ingen överraskning där - jag är en tidnings-hoarder ju!) så förra veckan körde vi igång och det verkar det som om alla som besöker oss har en liten inredningstidningsslukare inom sig. Ingen har tackat nej och många har blivit jätteglada. Jag fick en kram av en tjej i fredags till och med (hon är nog lika tokig i inredningstidningar som jag är :) ).

Det enda svåra är att låta bli att bläddra i tidningarna när jag är i kassan med hela den härliga högen där stående bredvid. Min kollega Nina har fått säga till mig på skarpen ett antal gånger då jag har varit på väg att plocka med mig en och annan tidning hem igen. Aj, aj. Det blir ingen luft i tidningskistan om jag fortsätter så.

Så, även denna vecka kommer jag att dela med mig att det goda - som en fin människa.

Yummy!

Inga kommentarer: