2011-06-15

Busy, busy, busy

Jag gillar inte när folk skriver på sina bloggar texter som lyder ungefär så här....oj, vad det är mycket nu - därför har jag inte hunnit blogga.
- Det struntar jag i, tänker jag. Du är bara en dålig, dålig manniska - erkänn det istället!!
...och så befinner jag mig i en situation där jag har inte mindre än 5 stycken, oskrivna blogginlägg som har legat och väntat på mig i flera veckor nu....och det enda jag kan komma på att ursäkta mig med är några ynkliga rader som lyder ungefär så här:
- Oj, vad det har varit mycket de senaste veckorna.

AAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!

Dumma Sarah.

I vilket fall som helst, så tänkte jag bevisa att jag inte sitter på latsidan. I måndags hade vi besök av 1st reporter (Helene)  + 1st fotograf (Devis) som kom till Storegården för att göra ett reportage om bl a vårt gästhus. Framledes kommer reportaget att dyka upp i bl a en mycket känd, svensk inredningstidning (fast jag får inte säga vilken och jag vet faktiskt inte när).

Det var en mycket lärorik och rolig dag. Bl a så använder Devis endast det naturliga ljuset - inga extra lampor och folieplattor som jag annars har sett fotografer använder. Det var häftigt. Helene & Devis är väldigt duktiga på det de gör, väldigt seriösa och fokuserade, men de var också förbaskat trevliga. Inte det minsta diviga (har träffat en och annan divig fotograf under åren kan jag säga, men inte den här gången).


Fick Helene att skratta när jag tog hennes bild (det ville hon egentligen inte - fotograferas alltså)
Även Devis skrattade och verkade lite blyg att stå framför kameran istället för bakom den
en av bilderna kanske kommer att se ut så här
- fast bättre då denna togs av mig med min kamera, men från ungefär samma vinkel som fotografen hade
Sov så gott.
Kram.

6 kommentarer:

Trädgårdsgatan 6 sa...

Trevligt med fotografering, jag ser fram emot ett fantastiskt reportage i framtida tidning. Jag ska verkligen hålla ögonen öppna så jag inte missar det!
Vilket underbart gästhus förresten, du är så himla duktig på att få ihop det Sarah, supersnyggt!

Kram / Maria

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Så roligt och spännande för dig. Nu är det snart dags för oss att komma ut till dig. Blir ju mera under sommar tiden. Önskar dig en skön dag Kram Maria

Sarah James Larsson sa...

Tack snälla Maria. Självfallet kommer jag att berätta om vilken tidning det är och när reportaget kommer, när jag får lov att göra det. Ha en fin dag. kram.

Sarah James Larsson sa...

Maria, du är så välkommen hit. Pass på medan solen lyser!! Kram.

underbarahem sa...

Skall bli spännande att se reportaget, läser de flesta inredningstidningar... men det här vill jag inte missa.

Kram Birgitta

Sarah James Larsson sa...

Hej Birgitta! Watch this space!