2011-04-21

Radiohönor

Tidigare idag var jag, Teresia, en hona och en tuppkyckling på besök hos Erika och Sarah på Radio Sjuhärad i programmet Löthberg & Vasell.

Från vänster: Jag, Teresia och Sarah i studion med höna och tuppkyckling

På radio P4 Sjuhäradshemsida kan du läsa mer om vårt besök (klicka på länken så kommer du dit): Radions blogginlägg om vårt besök i studio

Strax innan inslaget om våra hönor hade man intervju med konstnären Monica Sandin i Od, som har vernissage under påskhelgen. Monica visar upp bl a fina, färg-glada hönor som hon har själv skapat. Klicka på denna länk för att komma till: Monica Sandins hemsida. Missa inte detta om du har vägen förbi Od/Alboga nu till helgen...tänkte själv ta mig dit i eftermiddag idag när vi stänger butiken kl.17.

Till sist fler bilder från radiohuset idag...

Sarah verkar lite skraj för att komma för nära hönan
Det märks att Teresia är van vid att hantera hönor - jag fick låta den lille tuppkycklingen "sniffa" på mig lite först
Kolla vad fint vi kom överens efter ett tag. Så otroligt mysigt att hålla i en höna
(fast  mitt sällskap var en tupp ju).
Jag blev väldigt förtjust i lille mannen faktiskt
Bild: Therese Eriksson, P4 Radio Sjuhärad

Inga kommentarer: