2011-03-08

Nytt i klädkammaren

Ok, ok, jag vet att jag lovade att visa bilder på några av våra nya plagg. Förlåt (har fått sarkastiska - men väldigt roliga - email som påpekar detta:)).

Så nu har jag och Nina fotat - i all hast. Därför har jag inte tagit kläderna på mig (förutom en outfit, som jag redan hade på mig), utan hängt dem framför, som man gör INNAN man bestämma sig om man ska in i provhytten. Lite kusligt att det nästan ser ut som om jag har kläderna på mig på riktigt på vissa bilder. Ungefär som klippdockan i papp som jag hade när jag var liten. Älskade verkligen den där dockan.

I alla fall, utan mer tjat, här kommer bilderna. Jag har skrivit priserna under varje bild och inte missat göra detta den här gången (till skillnaden från inlägget med klänningen i 3 olika färger - fick påpekande via email om detta också. Lovar bättring!)
Tunika från Myrine & Me 1.350:-
Klänning - jersey upp till och bommull ner till. Stora, påsiga fickor på kjolen. Skulle vara tuff med tights, eller hur? 1.099:-
Klänning & byxor (marmelucker) från Myrine & Me. 899:- resp. 699:- Klänningen finns i linnefärg, ljusgrå och rosa - byxorna i linnefärg och rosa. 
Egentligen skulle jag ha tagit på mig denna klänning. Bilden gör den inte rättvisa. Spetsen under kjolen är sådär släpig-snygg (inte docka-sött). Älskar den. Finns i linnefärgad (som här på bild) eller rosa. 1.599:-
Kavaj från Myrine & Me. Finns i rosa (som här på bilden) eller linnefärg. Den är en himla smyckrade, feminin form. 1.299:-
Tunika från Silke i bomull och - javisst - silke. Finns i denna färg - elfenben, eller havsblå (se bilden under). 1.399:-

Kortare topp från Silke. Armarna är i bommulstrikå = så sköna. Samma topp har vi också köpt hem i en ljus, ljus ros (se bilden nedan). 899:-/st.

Älskar Silkes lilla fjärillssymbol som sys på alla deras plagg. 
Vacker spetsstunika (med underlager) från Myrine. 749:-
Och byxorna som har har på mig är världens skönaste, som jag haft tidigare i andra färger. Dessa är en ny färg (kit) för säsongen. Tillverkaren heter Mos Mosh och förutom att vara sköna att ha på sig så tycker jag att man får en snyggare rumpa i dem...fast jag ville inte visa min rumpa på bild, så du får testa själv nästa gång du är här om du vill ha bevis.


Ha en härlig kväll...skulle det regna imorgon förresten? Synd. Det var så fint idag. Får hoppas att det fort går över. Det är så skönt när det är ljust!

7 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Vilka fina tunikor du fått in nu :)
Önskar dig en trevlig helg Kramar Maria

Galtholmen sa...

Mmmm dem där ser riktigt läckra ut... kanske dags att ta besöka dig o prova lite.
Kram Ulrika

Sarah James Larsson sa...

Maria: visst är de fina. Trevlig helg du med.
Ulrika: Vi har en hel del som är precis din stil...du får vara modell för en dag:))

Anonym sa...

Vilka färger finns byxorna i? Finns de du har på kvar i många storlekar?

Sarah James Larsson sa...

Hej!
Byxorna har vi hemma i kitt, grått och vitt. Jag har nog samtliga färger i storlekarna 28 till och med 31 och ev.32 (vet inte om vi har 32 kvar i grått, men jag tror det).
Nattinatti.

marrimoster sa...

sugen på den rosa spetstunikan - går det att köpa via internet el måste man komma dit o handla in real life?

Sarah James Larsson sa...

Hej Marrimoster! Jag kan sälja via blogg istället:)Med förskotts- alt. kortbetalning. Om du skickar email till mig så skriver jag tillbaka med mer info.
Ha en mysig kväll.