2011-03-16

Hönaskrönor

Jag får nu de mest fantastiska hönaberättelser skickat till mig av många som har läst om vår hönakväll och har egna erfarenheter av höns hemma. 

Fick lov att återberätta den som jag har fått av underbara Catharina Rapp:


Att ha höns hemma kan ha sina fördelar…
Igår var min hovslagare hos oss. Då jag stod och höll min häst i stallet ringde telefonen. 
En person informerade om att det inte var något denne ville sälja utan att denna produkt var…osv
...och var gratis, hon ville skicka ett prov…
...bla bla bla bla...
Rätt som det var tog min Tupp och lade av ett hjärtskärande ”kuckeliku” alldeles intill telefonen…..
Telefonförsäljaren fortsatte som inget hade hänt.
Det gick kanske en halv minut, så tog tuppen i.
- KUCKELIKUUUUU.
Denna gången lät det som han tog i för kung och fosterland…
Jag var just på väg att förklara var jag befann mig för den ”stackars” telefonförsäljaren
- det sa klick i örat.
Sen blev det tyst.

Med andra ord, köp dig en höna men glöm inte vad en liten tupp kan åstadkomma för dig.
Jag får nästan var dag 4 ägg av mina 5 små hönor, lycka till!


Vilken underbar godnattsaga. Tack för ett gott skratt Catharina!


Kuckelikuuuu

Inga kommentarer: