2011-02-05

Tungt & gammalt

Denna vecka har jag varit i Köpenhamn för att träffa några leverantörer på Modemässan och därefter har vi haft fullt upp med VÅR flyttning i butiken. Därav bloggtystnaden i några dagar.

Men nu tänkte jag visa några bilder på hur det ser ut i butiken, när vi har burit upp och ner i två dagar och tagit fram lite nytt (som för det mesta ska se gammalt, inte nytt, ut:)).

Det är en utmaning att flytta tunga möbler uppe och ner för vår lilla, smala trappa, men vi klarade det...utan att behöva ropa på några karlar...
 - nej älskling, det var jättesnällt att du erbjuder dig men jag, Elin och Nina klarade av det själva.
Förvånad/imponerad min (maken)
= jag känner mig (oss) nöjd.
Barnsligt?
Javisst.

Bilderna Sarah - bilderna!
Ok. Ok...
Tung Chesterfield soffa åkte upp för trappan. Kul att soffryggen blev EXAKT rätt höjd för fönstret.  
Tungt bord fick flyttas ner för den smala trappan. Fåtöljerna fick bara hämtas ute på lagret. Inga trappor tack och lov.
(klicka på bilden för att få fram större version)
Nya klockan (som inte ska se ny ut ) tillsammans med nya hattaskar, en ny tavla och nya ljusstaken (fast inga av dem ska se nya ut)
I sovrummet är sängen faktiskt gammal, på riktigt (fast den är inte till salu, till skillnade från allting som ligger på sängen). Och titta - ett par Ilse Jacobsen stövlar verkar ha tagit sig uppför trappan till sovrummet. Var de trötta tror du?
Franska ros-flaskor. De är också nya, fast de ser gamla ut.
Har jag berättat att jag ska till New York Fashion Week förresten? Inte? Mer om detta senare....
Ha en härlig kväll.
Kram.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt!!! Fattar inte hur ni klarade detta utan någon hjälpande lakej!!! Å jättefint blev det verkligen!!! Å, mina nya fina kläder fick gå på Båtmässan i helgen och se många ny "fot", å jag va SÅ snygg ;)!!! Martina

Sarah James Larsson sa...

I helgen fick jag ett samtal från Båtmässan som klagade över den snygga bruden som stal all uppmärksamhet från båtarna. De vill inte att du ska få handla kläder här i fortsättningen! Erbjöd mutor till och med, men jag tackade nej till en 60 fots Princessan, så du är välkommen åter till oss, precis när du vill. Kram på dig Martina,

Anonym sa...

Hahahaha!!! Tack Sarah! Det va snällt!!!Ska jag va ärlig blev det inte så mycket båttitt. Vår är rätt OK!
Men mycket mingel blev det och plåtning av Holebrookmontern där Maja poserade på alla hyllor!!! (http://www.holebrook.com) / Kram Martina

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Underbart ni fått det, tycker jag. Mycket slit och släp. Soppan i helgen lät urgod....kanske skall övertala maken om en tur ut till er.
Må så gott kramar från Maria

Bland Mossa och tegelsten sa...

Såå fint det ser ut! Roligt att driva ett sådant ställe :)
Och vad hör jag om New York resa? Åhh...avis ;)
Kram Therese

Sarah James Larsson sa...

Maria: Soppan är god. Tycker överhuvudtaget att det har varit en bra potatis år (finns det en sådan ska? Tycker i alla fall att alla potatisrätterna vi man har haft har varit supergoda - hemma alltså. Potatisar brukar inte alltid smakar så gott tycker inte jag).
Therese: Tyvärr kan jag inte erbjuda plats i väskan. Jag har resesällskap av tonårsdottern. Hon vill ta med sig ALLT. Var man verkligen sådan när man själv var tonåring?? (är rädd att man var det:))

Bland Mossa och tegelsten sa...

Men sååå synd...att jag inte fick plats i resväskan ;) Ja du...tror nog dessvärre att man var likadan :)
Hoppas ni får det trevligt!

Här har vi mer eller mindre snökaos...sådär kul, men det blir väl fredagsmys ändå :)
Trevlig Helg Sara!
Kram Therese