2011-02-13

Nya vårjackan

I fredags fick vi jättefina vårjackor Från Ilse Jacobsen, i mjuk, mjuk mocka. Det är alltid lite spänt att packa upp saker man har beställt för ganska länge sedan då man undrar om de verkligen är lika snygga som man minns.
I det här fallet var de precis lika snygga som jag minns.
Jag älskar dem!
Mockan är så mjuk och följsam och jag love modellen - tuff som en "bomber" jacka, men de insvängda och qvilt-sydda partierna ger den en superfeminin form.
Klicka på bilden för att få fram en större version
Nu hänger en storlek 38 på ryggen av en matsalsstol hemma hos mig. Jag har sprayat den lite lätt med läderimpregneringsmedel (säger man så på svenska? Långt ord). Den ska få hänga där och vädra sig ett tag innan den åker ner i resväskan. Självklart ska den med till New York på tisdag. Även om det är minusgrader kan jag ha jackan som en kofta.

3 kommentarer:

Trädgårdsgatan 6 sa...

Underbar, I love it!
Ska genast gräva långt ner i börsen för å se om denna kan få följa med hem efter nästa besök hos dig!

Kram / Maria

Sarah James Larsson sa...

Vänta bara tills du prova den. Den är så mjuk och härlig. När man provar den är det kört. Helt kört (hihi).
...det är roligt att du godkänner Maria.

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Hej!
Nu kommer en liten utlottning på Marias Hörna. Och med den vill jag önska en fin Alla Hjärtans Dag.
Kramar från Maria