2011-02-12

Normal

Önskar du ibland att du var lite mer "normal"? 
Det gör jag. 
Jag kan känna att jag har för många idéer, att jag vill för mycket, att jag prata för mycket, (gillar inte heller min brytning), att jag har för bråttom, att jag flänger omkring för mycket, att jag är för "pushy", att jag har åsikter om för mycket, att jag lägger mig i för mycket. m.m, m.m, m.m. 
När jag var yngre har jag nog "lidit" lite av att känna mig onormal. Med åldern kan jag acceptera att jag är som jag är, men jag känner, ibland ganska starkt, att jag önskar jag kunde vara lite mer normal - och att vara mer normal skulle göra mig till en bättre människa/mamma/fru/...
Idag läste jag min vän Annicas blog och hittade bild på en lapp som någon har skrivit till henne efter ett samtal om önskan att vara mer "normal". Tyckte att det var så himla bra att jag ville visa den här:
Bild: annicaeklund.com
Tack Annica för att du inspirerar mig så mycket. Och tack den som skrev denna lapp till dig. Den stärkar min självkänsla idag. Tror det kan göra samma sak för andra som se den.

Ha en fortsatt härlig helg i solen!
Kram.

9 kommentarer:

Cornelias hemligheter sa...

Fast Sarah; utan allt det du rabblar upp som att du pratar mycket, tycker mycket och din brytning....det är ju DET som gör att DU är DU!!! Och det är ju därför man tycker om dig!!

Vem känner sig inte onormal!!? Hmmm... :-) Jag är verkligen i samma klubb som de icke normala! Skall bli kul att se dig/er på årsmötet! :-DD

Sarah James Larsson sa...

Roligt årsmöte.
Tänk att ordna ett sådant - på riktigt.

House of Eden Interiör sa...

Sarah! - Vem tusan är normal? Vem bestämmer vad som är normalt? Inte är det jag i alla fall - och inte är jag så normal heller. Har Du bott i Sverige för länge!?!?!? Normal = Lagom = typiskt svenskt.... Fram för mer ONORMALITET! Du är bäst Sarah - glöm inte det!
Love
//Christopher

Vimplar & Annat sa...

Du är ju för söt Sarah! Önskar bara att vi såg mer av varandra!

Är det någon som pratar mycket så är det väl jag!
Har alltid fått höra om mig allt det du du säger om dig själv. Nu när jag blivit "äldre" är jag så glad att jag är sådan, det har gjort mig till den jag är, och jag vill ALDRIG ändra på det. Och du skall ALDRIG ändra på den du är! och dessutom är din brytning UNDERBAR! Tänkte faktiskt på den häromdagen med lite avundsjuka...

Hoppas vi ses snart, har lite idéer jag vill prata med dig om... hoppas vi ses ändå! :-)

Ha det bäst! och du... ta det inte lugnt, om du inte själv vill det!
Många kramar från Cia (8hk)

Sarah James Larsson sa...

Christopher och Cia. Ni får väl också vara med när jag och Conny ordna årsmöte för föreningen, De Onormala!
Blir faktiskt ganska rörd av era varma kommentarer. Tack för att ni finns i min närhet.

Sarah James Larsson sa...

PS. Christopher - det är inte enbart Sverige-effekten. Hade liknande känslor ibland även när jag bodde i England. Men visst är det trist med LAGOM.
Kram på dig.

Sarah James Larsson sa...

PS. Cia - tycker också att det hade varit härligt att ses oftare. Det skulle varit NORRA Sämsjön du flyttade till istället för SÖDRA Sämsjön.
Jag är väldigt nyfiken att får höra och dina idéer förresten.
Kram på dig.

marrimoster sa...

hej, kan man köpa de fina kläderna på något annat sätt än live i din butik ? den rosa spetstunika fastnade i mitt hjärta direkt

Sarah James Larsson sa...

Hej Marrimoster!
Vi hoppas gå "live" med en nätbutik senare under våren. Tyvärr kan jag inte säga exakt när, men det kommer. Och jag förstår dig när det gäller den rosa spetstunikan - jag älskar den också (fast o andra sidan älskar jag allting...!!)
Om du vill kan vi skicka hem till dig mot förskottsbetalning eller så kan jag ta kortbetalning via telefonen. Säg till om du vill det så ordnar vi det.
Ha en härlig dag i solen.