2011-02-10

Mässat en massa

Har precis kommit hem ifrån ytterligare en inköpsmässa. Tror det här är mässa nr. 4 för denna säsong. Och än är det inte slut. Flera mil att trampa i jakten på de perfekt Storegården produkterna.

Imorse sprang det en mus på mitt hotellrum. Vad jag skrek. Egentligen var det en väldigt söt mus (grå), men jag blev så himla förvånad att se den och därför skrek jag. Hotellchefen kom till mitt rum, personligen (detta var inget vanligt, litet hotell, utan lite mer prestigefylld sådan, så det var verkligen "the big guns" som kopplades in för ett så stort problem som ett mus - tänk, så löjligt egentligen. En liten, skackars mus och så mycket uppståndelse).

Jag överlevde mus-episoden i alla fall. Vet inte hur det gick för musen när jag hade lämnat rummet och städpatrullen tog vid. Hoppas faktiskt att den lever än...fast kanske att den har flyttat till lämpligare omgivningar än just ett gästrum.

Kommer att finnas hos oss om ungefär en månad - en av dagens alla inköp - siden scarf (priset blir runt 259:- tror jag). Så fin och lätt och feminin den är.  Längtar efter lite värme så kan man börja plocka fram sina fina och lätta outfits. Hoppas, hoppas, hoppas det blir vår snart.
Oj - det är torsdag redan. Måste upp snart. Då är det bäst att gå lägga sig innan. Vart tar tiden vägen?
Kram, kram.

3 kommentarer:

Bland Mossa och tegelsten sa...

Oj oj liten mus...dom e rätt söta ändå, men vill ju ogärna ha dom sååå nära :) Roligt att få åka på dessa roliga mässor. Jag och min syster har varit i Milano några ggr för att köpa in till hennes företag. Vilken upplevelse det är, ÄLSKAR milano!!!
Kolla in hennes design på misslo.se....:)
Hoppas du får en fin dag och inte lika mkt snö som jag har fått här...inatt...
Kram Therese

Strandkullen sa...

jag hatar verkligen möss...tur att det inte var jag på det hotellet...hihi...kramis semlan

Sarah James Larsson sa...

Therese: Jag har bara varit på själva mässan i Milano, aldrig inne i själva staden. En dag kanske. Hade varit roligt. Gillar armbanden på din systers hemsida. Supertuffa.
Semlan: Tror att grannarna vaknade när jag såg musen. Vi hade kunnat skrika ännu högre tillsammans. Hela korridoren har fått väckning!