2011-01-02

Matråd för 2011

Efter tre dagar sängliggande, utan matlust (ska inte gå in på sjukdomsdetaljerna...det här handlar om mat ju:)) känns matråd som en halv olämplig rubrik för ett blogginlägg. Men det var meningen att jag skulle lägga ut detta för ett antal dagar sedan (innan sjukdomen kom i vägen) o gör jag inte inte det nu får jag ändra rubriken till "Matråd för en del av 2011", som klingar något sämre.

Dessa råd kommer (huvudsakligen, med bara ett litet tillägg) från en gammal, amerikansk krigsaffisch från andra världskriget. Och visst stämmer detta väl överens med dagens matråd. Det finns nog ingenting på denna jord som inte redan funnits tidigare i historien. Tyvärr är vår kultur lite dålig på att komma ihåg saker, eller hur? Vad tycker du? Fattas det någonting på listan?

Gott Nytt År på dig!

2 kommentarer:

Marias Hörna sa...

Så sant...back to basic. Det håller ännu det där. Krya på dig från Maria

Sarah James Larsson sa...

Hej Maria! Eller hur? Tack för din hälsning när det gäller hälsan. Jag är i stort sätt frisk igen, men är inte särskilt pigg på mat. En mycket ovanlig tillstånd för min del får jag säga, men kanske inte helt fel när det gäller nyttan av att bli av med extra Jul-kilon. Önskar bara att jag inte tappat lusten att dricka kaffe. Försökte en gång att tvinga i mig en kopp men det smakade ganska hemskt. Riktigt konstigt. Ha en bra vecka Maria. Kram.