2011-01-27

Längtar...

Jag längtar efter våren.

När jag var i Paris tidigare i veckan klagade Parisborna att det var kallt där. Jag tyckte att det var underbart väder. Det gick att gå med jackan uppknäppt och det var inte det minst halt på trottoaren. Så mycket enklare livet blir när man slipper orora sig för halkan (det finns så mycket annat vi kan oroa oss för istället, hihi :)).

Medan jag har längtat efter våren har jag behandlat mina winter blues med en stor dos vår- (och sommar-) inspiration i form av härliga bilder på blommor och plantor och växtlighet. Så nu tänker jag dela med mig. Dessa bilder har jag stirrat på mellan varven hela vintern. De får mig att må bättre. Hoppas de också gör dig glad.

Och visst kommer det en Vår så smånningom.

Samtliga bilder kommer från Petersham Nursery. Jag har aldrig varit där men en dag så...
Om det råkar vara så att du som läser detta har varit där - snälla, skriv och berätta! Är det så underbart som det ser ut?

Titta! Ett par Ilse!
Och flera par Ilse har de också På Petersham Nursery tydligen











Ooo vad jag gillar hönor!
Samma kakfat (i glass med vågig kant) har vi på Storegården. De är franska. Bara så du vet.
 








Jag vill slå mig ner här.
 

4 kommentarer:

Strandkullen sa...

dit kan jag med tänka mig att åka en gång...till paris med för den delen...kramis semlan

Sarah James Larsson sa...

Eller hur Semlan?!

Bland Mossa och tegelsten sa...

Åh, så underbart med en resa till Frankrike...kan tänka mig att det var härligt!
O dessa bilder från Petersham Nursery...fantastiskt! Dit måste jag åka :)
Tack för dessa fina bilder
Ha en fin dag
Kram Therese

Sarah James Larsson sa...

Therese: resa till Paris var JOBB med stora bokstäver. Tyvärr hinner jag inte med trevligheter när jag är där. Dock denna gång bodde jag inne i Paris istället för boende på flygplatshotell som annars är brukligt - skulle till två mässor denna gång nämligen, på varsin sida Paris. Första natten kom jag till hotellet efter att ha varit igång i 16 timmar bara att få höra att de hade lämnat mitt rum till någon annan...blev skickat till ett annat hotell jättelångt bort ifrån mässan - deprimerande motell-liknande ställe under en motorväg. Ja, så kan det gå till när man är ut och jagar godbitarna för Storegårdens gäster! Annars är Paris helt underbart. Skulle gärna vilja åka dit på fritidsresa med familjen. Det skulle vara jättehärligt. Ha en fin dag du med. Kram.