2011-01-13

De 5 bästsäljande tapeter just nu

Nu är det officiellt. Det är blommor och fåglar man vill ha på sina väggar just nu. Idag fick en ny beställning på denna tapet (som är nr.1 bland de bästsäljande tapeterna hos oss just nu):

Tapet med både fåglar och blommor från Sanderson
Det finns ytterligare 4st tapeter som också utmärkt sig och varit mer populära än andra de senaste månaderna:
Blommor från Colefax & Fowler
Fåglor (och ekorrar) från Sanderson
Blommor från Sanderson
Från Zoffany - mera blommor faktiskt, fast man ser inte riktigt på denna bild.
Kolla på närbilden som följer om inte du tror mig 
Se, det är ett blommigt mönster, även om stilen är mer kransliknande än just typiskt blommigt
(närbild på tapeten från Zoffany).
De har beställts ungefär lika många gånga alla 4, även om flera rullar av varje Sanderson tapeten har köps än just de från Zoffany och Colefax & Fowler. Har de som väljer Sanderson större rum kanske?

Vilken typ av tapet tycker du är snyggast (förutom just dessa)? 

Jag kan inte bestämma mig. Det berör mycket på hur rummet man ska tapetsera ser ut, etc., men jag är väldigt svag för de nya mönstren från Zoffany. Till exempel det här:
Tapet från Zoffany
Fast o andra sidan kan jag aldrig bortse ifrån toile mönster. T ex denna tapet, som jag har använt i ett antal olika projekt, inkl. hemma hos oss. Toile är aldrig fel.
Tapeter med toile mönster från Colefax & Fowler hemma hos oss
(fast idag har vi ett annat överkast och örngott än på bilden här)
Så vad tycker du är snyggast? Blommor, toile, ränder, ruter, paisley, geometriska mönster, fototapeter, naturmotiv, mycker färg, lite färg, småmönster, stora mönster eller inget mönster alls?

2 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Hej i stugan. Ville bara se att allt är bra. Här töar det för fullt...Usch! Gör dig en bra dag :) Och vilka snygga tapeter...

Sarah James Larsson sa...

Hej Maria! Min engelska själ är så glad att det töar. Enligt denna bör det komma snödroppar nu. Tyvärr vet min adopterade, svenska själ att det snart kommer mer snö och kyla och att snödropparna är långt borta. Vi får trösta oss med de snygga tapeterna. Ha en bra dag du med.