2010-12-15

Vintage karta - Paris

Vad tycker du om kartor som väggdekoration? De tilltalar mig. Jag har en favorit karta på Paris från Authentic Models. Det är en kopia på Etienne Turgots design från 1739 - och den ser mycket snyggare ut i verklighet än den gör på denna bild.

Både bilder från Authentic Models
Tyvärr har det inte blivit något inköp då jag saknar en vägg hemma där den skulle platsa in. Dock finns det tillbyggnadsfundering hos fam. Larsson, så vem vet. Någon dag kanske får jag min kartvägg.

Bild: Restoration Hardware
Bild genom: katiedid.blogspot.com 
Bild: creativedeesign.blogspot.com
Bild: ilevel.blogspot.com
Vill du fixa en egen variant an Turgots Pariskarta, kan du faktiskt skriva ut en kopia via bloggen
Pigtown Design (klicka på länken så kommer du dit). Har själv testat att skriva ut och det fungerar utan problem. Skulle kunna rama in varje bild för sig och sedan sätta upp dem i en ruta. Det går åt många ramar, men vad är Ikea annars till för?!!!

Toodle-pip!

2 kommentarer:

House of Eden Interiör sa...

IKEA = billiga och bra ramar - så sant, så sant!
Love vintage maps. Lika mycket som jag tycker om gamla kopparstick med bilder av byggnader och arkitektur. Hoppas Din kommande julvecka blir super bra, med mycket klirr i kassan!

Julekramar från Bentley och Christopher

Sarah James Larsson sa...

Hej Christopher! Tror det blir mest traktor-burna besökare idag:) Vi får hoppas de är riktigt shopping-sugna!
Önskar dig och lille Bentley en riktigt god jul också. Kram.