2010-12-08

Vad tycker du? Jag behöver din åsikt!

Har kommit i kontakt med företaget bakom världens kanske just nu coolaste tapeter. Fick en tips från en kontakt i New York som berättade att alla (tror inte hon menade detta bokstavligen:)) håller på att tapetsera hemma med detta tapet.
Priset är också rätt så cool - ca. 1.700 SEK per rulle (900 cm X 45 cm) - men tänk vad fräckt det blir i rätt miljö...och oooo så många fördelar o så mycket lättare än att använda riktiga plank (om man nu ens kan få tag på snygga begagnade plank).

Minns att jag la märke till coola trä-plankor på en vägg i (butiken) Anthopologies flagskeppsbutik i London för några månader sedan. Kom på nu att det antagligen var denna tapet de hade där, inte plankor.

Så vad är det jag behöver din hjälp med?? Jo, tycker du att jag ska köpa denna tapet, eller inte? Vill jag satsa så kommer det att innebära en avsevärd investering för oss (vi får köpa hem en relativ stor antal rullar och håller ett lager), så jag vill verkligen veta om det finns spekulanter bland de som känner oss, eller inte.

Tycker du att vi ska satsa på detta så får du gärna skiva en rad, eller trycka på "gilla" på FB-sidan. Därefter får vi bestämma oss.

Tack så jättemycket på förhand.  





PS. Tänk på alla saker man skulle kunna tapetsera med denna tapet, förutom väggarna. Tapetsera och sedan klarlacka, för att skydda. Alla tråkiga möbler man skulle kunna göra om till o börja med:) Tänk dig hur mycket snyggare bokhyllan Billy skulle bli!!

16 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Det är ju nån sorts foto-tapet, och all fototapet ÄR DYRT, så jag tror inte det där priset är värre än nån annan.

(Nej, jag kommer inte att köpa, men tycker inte priset är så saftigt i sammanhanget)

*fniss* ser ett användningområde för all gammal trävirke som jag har eldat upp nu under 5 års tid på det här stället.. ;)

Sarah James Larsson sa...

Hej Therese! Vi kunde ha sålt dina plankor till New York kanske! Tack för att du svarade på ming fråga. Sköt om dig.

ägarinnan talar sa...

Skitläcker, men tyvärr lite för dyr för mig.
Får nog hålla med Therese och inse att gammalt virke hade varit bra att spara.

Sarah James Larsson sa...

Mer lager till vår New York satsning Bitte!!

House of Eden Interiör sa...

Hej på Dig Sarah!
Jo Du, den tapenten går inte av för hackor - kostsam eller inte, så är den riktigt snygg. MEN - hur bra passar den i ett hem? Ser den mer som en snygg inredningsdetalj i fina butiker och vackra fotoatlejéer - kanske har jag fel? Men jag tror att den som söker en sliten plankvägg, nog även vill kunna "känna" plankan. Kul att Du vill satsa - men med denna produkten får Du nog vända Dig till en bredare kundkrets bla. via nätet. Blir Du ensam återförs. i Sverige - så skulle jag inte tveka - men missa inte den dyra PR som nog vill till.
Ha en underbar torsdag!
//Christopher

RoseMari sa...

Jättehäftiga!!! Men lite för dyra för min pensionärskassa, tyvärr.
RoseMari

Esther sa...

Ja jag gillar det!
Haha, Sarah let's make a deal tomorrow...

Esther.

Marias Hörna sa...

Urläckert verkligen. Dyrt ja. Men som sagt denna typen av tapet är dyr. Kanske en fondvägg skulle jag kunna tänka mig. Så springer ju priset inte iväg så...snyggt och häftigt

Sarah James Larsson sa...

Christopher: Håller med dig att inte det passar i vilket hem som helst, men tänk på nybyggda hus. Fondvägg. Ger patina direkt. I rätt rum alltså. Tänk dig en Chesterfield soffa framför, enkla sidobord på varsin sida med svulstiga lampor uppe på. Hellånga sammetsgardiner på väggen mittemot. Äkta matta under en soffbord med industri-look (gärna med rostiga hjul istället för bordsben). Kristalkrona över bordet. I ett nytt, öppet kök - med slitna väggar i matsalsdelen. Jag kan också tänka mig att man använder tapeten som panel - upp till punkten där en bröstlist skulle vara. Vet att du skulle kunna komma på en massa användningsområden...tänk Ralph Lauren Christopher och hur han använder slitet mot fint. Och den dyra PR kontoret här på Storegården heter "yours truly"!! Den har inte varit i farten senaste tiden, men nu jäkla!! Bl a kommer det klänningar från ett superdesignmärke nästa år. Då får PR-Sarah kavla upp armarna! Kram på dig.

Sarah James Larsson sa...

RoseMari: Visst är det häftigt. Tack för att du tog dig tid att ge mig din åsikt! Kram på dig.

Sarah James Larsson sa...

Ester: Vad kul att även du gillar tapeten! Vi hörs imorgon (visste inte att du kunde svenska förresten:))

Sarah James Larsson sa...

Maria: Exakt! En fondvägg skulle funka jättebra - på rätt ställe, eller hur. Tack för att du svarade på min fråga. Sköt om dig. Kram.

Line sa...

Jag gillar den...särskilt den i pastelltoner, men som du sa så tror jag att den kräver rätt plats för att komma till sin rätt. Den känns en aningens svårplacerad och kanske lite för vågad för dom flesta. så nej jag skulle inte köpa in den till butiken.

Sarah James Larsson sa...

Hej Line. Håller med ditt resonemang. Hade det varit en vanlig tapetleverantör hade jag inte tvekat, men den här affären räver en ganska stor investering. Fast jag tror jag ska tipsa en annan jag känner som är agent. Tycker att företaget som tillverkar är så himla sköna. Vill gärna att de får bra kontakter i Sverige. Hoppas allt är väl med dig annars. Sköt om dig.

Anonym sa...

Jag söker just denna sorts tapet att tapetsera en ful garderob med. Jag tror att det skulle bli hättefint, var kan man få tag på dessa tapeter idag?

Sarah James Larsson sa...

Hej Anonym! Tyvärr har jag ingen aning vem som säljer denna tapet. Vi bestämd oss för att inte ta in det i sortimentet i alla fall, främst pga att vi hade behövd hålla ett lager hemma och det har vi inte plats med.
Hoppas du lyckats bättre på annat håll.
//Sarah