2010-12-10

Så vackert på landet

Ibland gnäller jag över att jag bor i Sverige...varför bor jag här, så långt norrut? Det är så kallt och mörkt. Det finns ingen vår eller höst, bara 2 minuters sommar och sedan vinter, vinter, vinter. Inga riktiga städer, inga pubar, alla bara håller sig hemma franför TVn!! 

Ibland kan det även vara "på landet" som är fel...varför bor jag mitt ute i ingenstans? Varför finns det ingenting här - bara gräs och granar och grusvägar!!

Men dagar som idag tackar jag stjärnarna att jag träffade min lille make o flyttade hit till Alboga...

Älskar den röda färgen som vi målade butikens fasad med. Nyansen är italienskt rött som är något ljusare - och gladare - än falurött. Färgen bara lyser i ljus som dagens och ytan ser nästan ut som sammet.
Så vackert när strålar från den låga vintersolen träffar grantopparna bakom caféträdgården
Utsikten från vår parkering ner mot båthuset är så härlig - och kolla hur gästhuset rödafasad lyser i solen. Jag älskar det!
Nina lägger på lite mer ved i eldkorgen utanför butiken. Man kan ana julgransbelysningen i förgrunden medan solens sista strålar fånga gästhusets röda fasad igen.

Det är väldigt mysigt att elda, eller hur? 
Önskar dig en härlig tredje advent.

Inga kommentarer: