2010-12-20

Julklappar till dig

Idag och imorgon har vi extraöppet i butiken och caféet på Storegården (kl.12 - 17), med glögg, eldkorg, levande ljus, Julmusik, tända kaminer och, ja, du vet...allt det där Juliga man kan förvänta sig när det är Jul på landet. Efter det håller vi stängt ända fram till den 13:e januari.

Hinner du inte till oss före Jul vill jag gärna önska dig en God Jul och Gott Nytt År här istället.

Och så vill jag ge dig ett par julklappar.

Först vill jag ge dig en länk till en jätte-, jättebra inredningstidning, från USA, som heter Lonny Magazine. Klicka HÄR för att komma till senaste numret - välj rubriken "magazine" när du kommer fram. Tidningen är på engelska. Det finns många inredningstidningar där ute, men jag tycker att Lonny Magazine är en av de bästa.
Bild: Lonny Magazine
Och från Alboga får du en artikel med tips och bra-att-veta-fakta om levande ljus. Detta är en uppdaterat version av ett blad som vi gav ut i butiken för ett par år sedan, men många har frågat om att få en kopia, så här kommer 2010 års upplaga (längst ner här). För att kunna läsa från en större bild behöver du bara dubbelklicka på bilden här nedan (öppnas i ett nytt fönster).

Har du något super-bra-tips som du tycker saknas här skulle du kunna tipsa mig tillbaks. Lämna gärna en kommentar här på bloggen i så fall, eller så kan du som är för blyg för det gärna skicka email istället (men det är alltid roligare för andra om du väljer skriva en kommentar:))

Sköt om dig nu. Hoppas du får en underbar Jul.
Stor kram från






Inga kommentarer: