2010-11-28

En stor kopp varmchoklad med grädde

Glad advent.
Trevlig advent. 
God advent.

Frågade flera gäster i butiken idag hur man uttrycker en adventshälsning - och fick inget entydligt svar. Så jag kör varianten som jag känner mig mest hemma med - HAPPY ADVENT!!!!

Vi har fått nya, fina franska frukostkoppar, storlek jumbo, i butiken. Härliga färger (lila, smutsrosa, vít, grå och gräddvit). Jag valde en lila till kvällens varmchoklad med vispgrädde. På bilden kan du också se hyacinterna som jag fick av goda vänner tidigare i veckan. De blev fina i den stora soppskålen, tycker jag, även innan de har slagit ut.
Tidigare idag flängde jag omkring med lite små-fix utanför butiken och lyckades trilla omkull. Nu liknar knäet en balong och aj, aj, det gör ont. Ligger i kökssoffan och dricker varmchoklad, med en påse isbitar på knäet. För bråttom ska man inte ha när det ligger snö och is därute. Hör du det du med??! Inte-trilla-och-slå-dig-som-Sarah! Ta det lugnt när du flänger.

Nu kommer info om nästa vecka - andra advent på Storegården. Vi fortsätter på temat MYS så klart (glögg, sprakande kamin, julgranar, granris, flammande eldkorg och annat som hör julmys till). Inför andra advent tar vi också hem fina, vita julblommor och gör i ordning vackra arrängemang som kommer att finnas till försäljning.

Dubbelklicka för att se en större bild
Som du ser blir det extraöppet på torsdag igen. Då är du välkommen till oss ända fram till kl.19. Övriga dagar har vi öppet som vanligt.

Kanske ses vi nästa vecka - haltande, förmodligen (mig alltså -inte du, för att du har flängt lugnt, eller hur!)

3 kommentarer:

Barbro sa...

Sarah! Ja, vinter och is, kräver eftertanke och inte stress!!! Hoppas du fort blir bättre! Varm choklad i vacker kopp tröstar i alla fall, eller hur? Hoppas dina besökare trivs i din mysiga miljö - det måste de ju!
Barbro

Marias Hörna sa...

Aj då....inte bra att springa runt i snö och is..nej. Krya på dig från Marias Hörna

Sarah James Larsson sa...

Tack snälla Barbro och Maria! Sitter nu med knäbandage och benet upp på en stol. Hoppas det blir lite bättre imorgon. Får gå ut o köpa dubbar då!:) Kram på er.