2010-10-29

Veckans Margaret (vecka 43)

Vi har fått tillökning i klädkammaren.

Dels har det kommit många härliga, nya plagg - bl a knytblusar i champagnefärgat siden med broderade detaljer i grått, gråa cargobyxor (som får din rumpa att se jättesnygg ut - jag lovar!) från Mos Mosh och mysiga stickade mössor, armledsvarmare och halsdukar (ull/angora) från Alice Hannah, London.

Och dels dök en kollega till vår supermodell Margaret upp. Och hon trivdes så bra hos oss att hon blev kvar!

Margaret hade insett att hon hade varit lite väl divig förra veckan (se Veckans Margaret vecka 42 för bakgrundsinfo) och hon kom fram till att det kanske berodde på hennes ensamhet i klädkammaren på nätterna. Därför ringde hon till sin agent i New York som i sin tur föreslåg att de skickar hit en lärling som kan gå brevid Margaret för att öva upp sina talanger och samtidigt vara lite sällskap när alla andra har gått hem. Så i onsdgas knackade det på dörren och in klev en DHLperson med Harriet i sin famn.

Margaret och Harriet försvann snabbt in i klädkammaren tillsammans och fram till torsdag förmiddag blev det alldeles, alldeles tyst där inne. Så vi hade ingen aning hur det skulle bli med modellandet denna vecka.

Men på torsdag klockan 12 så!

Titta så fint:

Bravo Margaret! Basker i finaste ull och angora med vackra strass detaljer (från Alice hannah, London), romantisk klänning i röd-lila med snygga virkade band (som vi också hittade i London - 750:-), lång kofta i mjuk, följsam ull (Line of Oslo). För att busa till det hela valde Margaret en halsduk i lammull med lite maskulint stuk - fin kontrast till de i övrigt feminina plagg.
Margaret valde ett enkelt men snyggt ensemble till Harriet. En superbekväm tunika i gammalrosa (399:-) med broderade detaljer tillsammans med ett läckert höft-bälte i grå mocka. Även här har Margaret busat till det hela med en mer maskulin plädhalsduk. Begåvat!

Ovan - bild som visar de broderade partierna intill kragen på Harriets tunika (dubbelklicka  på bilden för att se en större bild)
- Harriets höfter är ett tok för smala, hon har väldigt beniga axlar, är minst 10 cm för kort och benområdet ser ut som en upp och ner vänd glass-strut, men hon jobbar bra med det hon har. Framförallt kan hon sina vinklar. Var Margarets bedömning (undrar om Margaret se på Top Model på TV ibland. Det är precis så de brukar uttrycka sig där - om att hitta vinklar alltså). 

Hon skrek inte en enda gång under fotograferingen och jag är väldigt tacksam för det, men samtidigt undrar jag varför jag blev så utskälld förra veckan för mina bleka, håriga armar medan Harriets smala höfter bara konstaterades - helt lugnt liksom.

Kan det vara så att super-bitchig, super-duktig, supermodellen Margaret har ändrat sig och blivit snäll?

Och så la Margaret sin arm på Harriets beniga vänsteraxel och log lite diskret (det är alltid diskreta leenden som gäller när man saknar ett huvud - bara så du vet). 
Tyvärr så köper jag inte det. A leopard doesn´t change it´s spots...eller?

I vilket fall som helst så hinner jag inte reflekta mer på Margaret idag. Imorgon blir det LAGERRENSNINGS-REA här på gården och nu måste jag ta på mig täckjackan och ge mig ut i mörkret för att pilla lite mer med allt det fina som vi har burit in till maskinhallen för försäljning.

Undrar om det kommer någon imorgon? Det är första gången vi har haft en rea så jag har ingen aning hur det ska bli. Det känns lite pirrigt.

Godnatt pöss på dig!

3 kommentarer:

bea sa...

herregud, vad folk det kom! jag var på plats tre minuter över elva och höll på att smälla av. värre än black friday i NYC. hoppas att du upprepar rean men på mycket större ytor! många klarade inte av trängseln utan vände idag. men fina saker var det. som alltid hos dig!

Bollan sa...

Hej vi har tyvärr fått lite data problem så jag kan inte få över alla korten jag tog i dag utan att förlora alla andra kort jag har i datorn. Men gubben min jobbar på att fixa datorn och jag skickar dom så fort jag kan. Tack för i dag de va helt fantastiskt, väldigt rörigt och väldigt roligt och jag e så så nöjd över fynden.

Kramizzar

Sarah James Larsson sa...

Hej Bea! Och jag som trodde att ingen skulle komma!! Så mycket folk det blev. Nu vet vi att det får vara HELA maskinhallen som gäller nästa gång.

Hej Bollan! Det är ingen fara. Jag kan vänta på bilderna. Det blir bara roligare när de kommer. Så kul att du fick fynda idag!
Kram.