2010-10-21

Veckans Margaret (vecka 42)

Jag kunde inte göra mycket rätt idag i klädkammaren.

Men visst, fröken Margaret har alldeles utsökt smak, som alltid och resultatet blir så nära perfektion som man någonsin kommer.

Klassisk klänning i grått ylletyg från engleska Calla Lily. 995:-
De infällda vecken i kjolen ger en oväntan tvist på den klassika modellen. Lite bubbel-kjol, men på ett sätt som fortfarande smycker figuren...inga stor, pluffsiga bubblor här. Endast skönhet, skönhet, skönhet gäller.
- Fint skrädderi, var Margarets bedömning. Det måste du visa på bloggen.



Här ovan ser du flera detaljer på klänningen. Skräddat på finaste sätt! Kjolen är avsluten med en kant av sidentyg och samma sak har man gjort på ärmarna. Dessa detaljer märks inte utanpå klänningen. De finns med för bärarens trevnad - de ser snygga ut och gör att sömmarna blir sidentäcka och därmed släta mot armar och ben.
- Vintage-looken på smycken vill denna klänning ha! Utropade Margaret. Och Nina skyndade sig för att ta fram nyckel till vårt smyckenskåp.
- Snabba på, snabba på! (du vet vem det var som sa det).
- Varför står du där och glor? Fick jag höra. Ska inte du hjälpa henne så att vi blir klara någon gång?!

Oj då.

Fram med halsbandet...

Bedårande vacker halsband i vintage stil. 499:- Förresten så var det Margaret som sa att jag måste använda ordet "bedårande". Jag brukar inte använda sådana uttryck för att jag tycker att det låter ganska överdrivet. Men vad gör man inte för att göra en Diva nöjd? Det är faktiskt så att när jag uttrycker mig pinsamt på denna blogg är det alltid Margarets fel - bara så du vet. Jag gillar halsbandet jättemycket också förrestn, men hade hellre skrivit "fin".
Sedan bländade Margaret oss med sin brillians som supermodell med 100% koll på hur man bäst visar upp vackra plagg.
- Fram med de där skitsnygga ylleschalarna! ropade hon. Fattar du att ingen kan ser hur jäkla läckra de är när de bara ligger där i en hög. Så där, ja...

Till vänster en skitsnygg schal i tvättad ull (som är tunn, fin och lättburen men ändå varm) med superfina broderade detaljer, pärlor och strass (599:-). Och till höger ytterligare en läcker schal i tvättad ull med massor av detaljarbete (599:-) Förresten så berättade leverantören av dessa schalar till mig att de bara har "high-end" (dvs. fina/dyra) kunder för det mesta och att dessa schalar brukar säljas med väldigt höga påslag, för upp till 2.000:- Vilka kap man gör i Alboga då!!
Och sedan, då jag trodde att Margaret hade blivt på gott humör igen, kom jag med ett förslag. 

- Margaret. Kommer du ihåg att du lånade Ninas ben för att plåtning för ett tag sedan? Vad säger du om att låna min arm för att visa upp ett av våra fantastiska armband?

- Hmmm. Svarade hon. Och när jag ställde mig på plats för bilden, med armen i precis rätt nivå och allting, vet du vad hon gjorde? Hon började gapskratta. Och när jag frågade vad hon skrattade åt svarade hon att jag har en blek, håring höger arm som hon aldrig skulle låta visa upp så snygga smycken. 

Där fick jag så jag teg.


Margaret is such a bitch och vi är lite rädda för henne. Bara så du vet.

4 kommentarer:

Ann Sofie sa...

Hej söta Sarah!
Har just läst igenom de senaste inläggen i din blogg! Kul, personligt och oj vad sugen jag blir att åka ut och titta på klädrummet!
Kram
Ann Sofie

Sarah James Larsson sa...

Om du vågar Ann Sofi(med tanke på hur elak den huvudlösa, kvinnliga dörrvakten är där)!

Design by E sa...

Hej!
wow vilken härlig butik du har, jag fick tipset av en kund o så kika jag in här hos dig nu, så trevligt. Jag måste bara komma o besöka din fuína butik o fika för det älskar jag.

mvh Elizabetth/Design by E

Sarah James Larsson sa...

Hej Elisabeth! Kul att du gilla butiken. Jag var in och titta in hos dig just nu. Så superfint du har det. Misstänker dessutom att vi har "samma öga" lite grann faktiskt:)Du är inte "smyg-engelska" händelsevis?? Tycker att det ser jätte- jättefint hemma hos dig oxå. Du måste lova att säga till att det är du om/när du kommer o hälsa på! Lova?!